RSS

BREAKING NEWS

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

Ny rekord: Aldrig før har SÅ mange rejst med Norwegian

Af Kenneth Karskov // Den 22. januar er det 25 år siden, at lavprisselskabet Norwegian blev skabt, og et kvart århundrede senere kan Norwegian kalde sig Nordens største flyselskab. Det er især de seneste år, at passagerudviklingen er gået stærkt, og nu kan…

  • 1
  • 2
  • 3

Lufthansa skærer i service og benplads

  • Written by:

Hæderkronede Lufthansa skærer ned på benplads og service og vil blande sig i kampen med lavprisselskaberne, kan man læse i en artikel i Der Spiegel.

Der skal flere sæder ind i flyene, men primært ved at bruge pladsen ombord på flyet bedre. Tyndere sæder er en del af hemmeligheden, ligesom man kan fjerne garderobeskabet, dele af køkkenet, et toilet måske og andre lignende ting, der ikke er strengt nødvendige på de korte rutere.

Og så skal serveringen ombord forenkles. I øjeblikket har Lufthansa seks forskellige modeller til servering på fly indenfor Europa! Den slags afhænger af rute, distance, konkurrence og en række andre faktorer, men det gør det til en kompliceret operation.

Og hvad vil forenkling så sige? For passagererne er det typisk dårlige nyheder, for det er sjældent at den slags betyder bedre eller mere mad ombord, men typisk det modsatte. Det er ikke meningen at den gratis mad og drikke skal fjernes, for de erfaringer man har gjort sig hos datterselskaberne Swiss og Austrian med at indføre betaling for mad ombord var ingen succes. Så den gratis servering ombord vil Lufthansa holde fast i, men der bliver mindre til maven og mindre plads til benene i fremtiden.