RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

Lufthansa skærer i service og benplads

  • Written by:

Hæderkronede Lufthansa skærer ned på benplads og service og vil blande sig i kampen med lavprisselskaberne, kan man læse i en artikel i Der Spiegel.

Der skal flere sæder ind i flyene, men primært ved at bruge pladsen ombord på flyet bedre. Tyndere sæder er en del af hemmeligheden, ligesom man kan fjerne garderobeskabet, dele af køkkenet, et toilet måske og andre lignende ting, der ikke er strengt nødvendige på de korte rutere.

Og så skal serveringen ombord forenkles. I øjeblikket har Lufthansa seks forskellige modeller til servering på fly indenfor Europa! Den slags afhænger af rute, distance, konkurrence og en række andre faktorer, men det gør det til en kompliceret operation.

Og hvad vil forenkling så sige? For passagererne er det typisk dårlige nyheder, for det er sjældent at den slags betyder bedre eller mere mad ombord, men typisk det modsatte. Det er ikke meningen at den gratis mad og drikke skal fjernes, for de erfaringer man har gjort sig hos datterselskaberne Swiss og Austrian med at indføre betaling for mad ombord var ingen succes. Så den gratis servering ombord vil Lufthansa holde fast i, men der bliver mindre til maven og mindre plads til benene i fremtiden.