RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

Lufthansa skærer i service og benplads

  • Written by:

Hæderkronede Lufthansa skærer ned på benplads og service og vil blande sig i kampen med lavprisselskaberne, kan man læse i en artikel i Der Spiegel.

Der skal flere sæder ind i flyene, men primært ved at bruge pladsen ombord på flyet bedre. Tyndere sæder er en del af hemmeligheden, ligesom man kan fjerne garderobeskabet, dele af køkkenet, et toilet måske og andre lignende ting, der ikke er strengt nødvendige på de korte rutere.

Og så skal serveringen ombord forenkles. I øjeblikket har Lufthansa seks forskellige modeller til servering på fly indenfor Europa! Den slags afhænger af rute, distance, konkurrence og en række andre faktorer, men det gør det til en kompliceret operation.

Og hvad vil forenkling så sige? For passagererne er det typisk dårlige nyheder, for det er sjældent at den slags betyder bedre eller mere mad ombord, men typisk det modsatte. Det er ikke meningen at den gratis mad og drikke skal fjernes, for de erfaringer man har gjort sig hos datterselskaberne Swiss og Austrian med at indføre betaling for mad ombord var ingen succes. Så den gratis servering ombord vil Lufthansa holde fast i, men der bliver mindre til maven og mindre plads til benene i fremtiden.