RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

airBaltic indfører check-in gebyr

  • Written by:

Fra d. 16. november skal det koste 5 EUR (38 danske kroner) at checke ind i lufthavnen, hvis du flyver med det lettiske flyselskab airBaltic, melder Baltic Business News. Det vil fortsat være muligt at checke gratis ind på nettet, og er du medlem af BalticMiles bonusprogrammet, så slipper du også det nye gebyr.

airBatlic indførte sit sit eget bonusprogram, da de “slog op” med SAS Eurobonus programmet tidligere i år, og det nye tiltag skal få flere til at melde sig ind i BalticMiles er meldingen fra airBaltic President og CEO, Bertolt Flick.

Det nye gebyr vil gælde for passagerer på økonomiklasse – og således ikke på Business Class – der har købt deres billetter efter d. 4. november 2009. De kan undgå gebyret ved at melde sig ind ved hjælp af indmeldingsformularerne ved check-in skrankerne i lufthavnen.

Hidtil er det kun Ryanair, der har indført et gebyr for at checke ind, men tidligere har airBaltic også indført et andet af Ryanairs påfund, nemlig betaling af bagage. Således ligger airBaltic et lidt ubestemmeligt sted imellem at være et lavprisselskab, når det kommer til forplejning, bagage og check-in, men et ruteselskab når det kommer til at kunne lave gennemgående billetter, Business Class kabine og bonuspoint.