RSS

BREAKING NEWS

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

Flyv CO2-neutralt til Folkemødet

Af Kenneth Karskov // Når det årlige Folkemøde i dag starter på Bornholm, så er det samlingssted for beslutningstagere, lobbyister, brancheorganisationer og alle andre som er interesseret i samfundsforhold. Blandt disse passagerer findes også en række menn…

Nu kommer ENDNU en rute til Jordan

Af Kenneth Karskov // Først åbnede Norwegian en rute til hovedstaden Amman i Jordan, så kom Royal Jordanian med en rute til samme destination, og nu annoncerer Norwegian så en rute til den jordanske badeby Aqaba. "Aqaba er en spændende udvidelse af vores J…

  • 1
  • 2
  • 3

Singapore Airlines anno 1985

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

I de “gode, gamle dage” – dengang det var rasende dyrt at flyve til Asien og ikke for et almindeligt menneske som mig – så røg man afsted på lidt af en flyvetur, hvis man skulle til Singapore.

Når turen gik fra København til Singapore i 1985/86, så var det med et par stop undervejs. Tre gange om ugen sendte Singapore Airlines en Boeing 747-300 eller 747-200B til Danmark, og det var med så eksotiske stop som på Maldiverne, i De Forenede Arabiske Emirater eller Pakistan på vejen!

To eller tre stop undervejs var helt normalt for knap 25 år siden, da ruterne så således ud:

Singapore – Karachi – Frankfurt – Copenhagen
Singapore – Male – Abu Dhabi – Zurich – Copenhagen
Singapore – Male – Dubai – Vienna – Copenhagen

Selvom det lyder eksotisk og spændende, så tror jeg dog de fleste er enige om, at det er mere behageligt at flyve direkte. Singapore Airlines flyver i dag non-stop flere gange om ugen mellem København og Singapore med en Boeing 777.

Herunder en tv-reklame for Singapore Airlines anno 1985