Hvordan går det egentlig med Transavia?

I kølvandet på Sterlings konkurs sidste år kom tre nye spillere på markedet: Norwegian, Cimber Sterling og Transavia.

Og hvad er der egentlig blevet af Transavia sidenhen? Mens Norwegian konstant stjæler overskrifter med deres aggresive ekspansion og Cimber Sterling kæmper med at få økonomien til at hænge sammen, så lever Transavia en lidt mere tilbagetrukket tilværelse.

Men der findes et ordsprog, som hedder: Den der lever stille, lever godt.

Det synes at være tilfældet med Transavia. For uden megen hype omkring sig, så er det hollandske lavprisselskab gået hen og blevet ganske succesfuld. I dag fremstår Transavia som en lidt sjov blanding af lavpris og charter, men det imponerende er de sorte tal på bundlinjen. I løbet af de seneste 10 år har der været overskud, og i 2008 transporterede de 5,5 millioner mennesker rundt i Europa. Foreløbig har Transavia fløjet over 400.000 gæster fra København.

Så det kan godt være, at det er Norwegian og Cimber Sterling, der trækker overskrifter, men det er tilsyneladende Transavia, der trækker stikket hjem med en sund og velfunderet forretning.

Respekt for det!


Posted

in

by