RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

bmi dropper Business Class

  • Written by:

Flyselskabet bmi dropper Business Class på britiske indenrigsflyvninger. Mellem Heathrow og britiske og irske destinationer vil det fremover ikke længere være muligt at trone forrest i flyet på de dyre pladser.

I en tid hvor mange flyselskaber har lagt låg på Business Class flyvninger, så afskaffer bmi gardinet og en separat klasse foran. Der vil dog fortsat være lidt ekstra godt til de som betaler mest på det korte ruter, så selvom man sidder i én fælles Economy kabine, så vil de passagerer, der har købt en dyr fleksibel Economy Class billet få lounge adgang, gratis mad ombord og plads forrest i flyet.

Business Class på de korte europæiske ruter er et smertensbarn for mange flyselskaber. Der sidder for få oppe foran gardinet, og derfor skærer flyselskaberne hele tiden i servicen, for at tilpasse udgifterne til de faldende antal Business Class passagerer. Det gør produktet dårligere og endnu sværere at retfærdiggøre. Flere flyselskaber har kigget på at afskaffe Business Class på Europa flyvninger – bl.a. Air France og SAS – og fremtiden er da også højst usikker for “luksusklassen” på de korte flyvninger.