RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

British Airways lancerer ny First Class

  • Written by:

Det er lidt af en satsning, som British Airways kommer med. Flyselskabet er i krise, verdensøkonomien er i bund, og nu kommer briterne så med lidt ny luksus til de bedst betalende passagerer. Her er tale om de få, som er villige til at betale 50.000 for at flyve til New York. En kundegruppe der er blevet mindre og mindre i løbet af det sidste halvandet års tid.

Indtil videre har ét fly fået installeret den nye First Class. Flere vil komme til senere, men det forventes at tage omkring to år før alle fly har fået installeret den nye luksuskabine. De første heldige passagerer har kunnet oplevet den nye First Class på det ene British Airways’ Boeing 777, som er blevet udvalgt til at teste den nye kabine på.

De første meldinger går på, at det er pænt, men ikke overdådigt som hos de mellemøstlige eller asiatiske selskaber. Det vil sige ingen private kabiner, ingen brusebad og ingen guld og glimmer. Derimod klassisk, underspillet britisk elegance. Se evt billeder af den nye First Class her.

Det er kun få selskaber, der har beholdt First Class. De fleste har afskaffet den forreste kabine, og gjort Business Class til deres top-produkt, men for British Airways har den ultimative luksusklasse længe været en guldkalv, som de har tjent mange penge på. I det nuværende marked er sagen dog en anden.

For det første fordi British Airways hidtidige First Class kabine er tilbage fra 1996 og dermed ser en smule umoderne ud sammenlignet med konkurrenterne, og for det andet fordi mange af de bankfolk, der sad på de dyre sæder, er røget i finanskrisen.

Så i London håber de på to ting: At den nye kabine falder i passagerernes smag, og at økonomien vender.