RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

787 Dreamliner indefra: Continental afslører indretningen

  • Written by:

Dreamlineren lader stadig vente på sig med den ene forsinkelse efter den anden, men derfor så kan den første kunde, Continental, jo godt begynde at slå et slag for deres kommende fly. De første destinationer for Boeings revolutionerende fly er allerede offentliggjort – fra november 2011 vil Dreamlineren betjene ruten fra Houston til Auckland, New Zealand og derefter tilsyneladende fra Houston til Lagos, Nigeria – og nu kommer turen til indretningen.

På en stor messe i Houston har Continental opstillet en mock-up med et par enkelte Business Class sæder – hos Continental kaldet ‘BusinessFirst’ (se flere billeder her). I alt bliver der plads til 36 af disse flat-seats på flyet, som i alt vil rumme 228 sæder. Denne mock-up vil senere også kunne ses i flyselskabets Houston Hub, Bush Intercontinental Airport Terminal E.

I modsætning til den overdådige lancering af Airbus 380 – som Singapore Airlines fyldte med private suiter på First, overdådige Business Class sæder og god plads i Economy – så virker Continentals bud på indretningen af Dreamlineren svært skuffende. Sædet ligner de fleste andre long-haul Business Class sæder, og Economy Class får vi ikke lov at se endnu (vi ved dog at der bliver tre rækker af tre sæder, så i alt ni sæder på langs ‘omme bagi’). Så langt er det hverken imponerende, revolutionerende eller overraskende hvad Continental fremviser.

Der er dog nogle ting omkring selve flyet, som nok skal gøre det til en god oplevelse at flyve med det. Mens Continentals indretning måske ikke nyskabende, så har Boeing gjort nogle ting i kabinen, som kan revolutionere flyveoplevelsen. Kabinen får højere til loftet på grund af nydesignede bagagebokse, en simuleret himmel, større vinduer som skulle give mere naturligt lys og ikke mindst højere luftfugtighed end normalt. Det skulle faktisk være en ganske dramatisk forskel, og siges at skulle svare til at flyet kun flyver i 6000 fods højde!

Så på trods af lange forsinkelser og et skuffende første bud på indretningen, så kan Dreamlineren godt ende med at blive en publikumsyndling.