RSS

BREAKING NEWS

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

Ny rekord: Aldrig før har SÅ mange rejst med Norwegian

Af Kenneth Karskov // Den 22. januar er det 25 år siden, at lavprisselskabet Norwegian blev skabt, og et kvart århundrede senere kan Norwegian kalde sig Nordens største flyselskab. Det er især de seneste år, at passagerudviklingen er gået stærkt, og nu kan…

  • 1
  • 2
  • 3

787 Dreamliner indefra: Continental afslører indretningen

  • Written by:

Dreamlineren lader stadig vente på sig med den ene forsinkelse efter den anden, men derfor så kan den første kunde, Continental, jo godt begynde at slå et slag for deres kommende fly. De første destinationer for Boeings revolutionerende fly er allerede offentliggjort – fra november 2011 vil Dreamlineren betjene ruten fra Houston til Auckland, New Zealand og derefter tilsyneladende fra Houston til Lagos, Nigeria – og nu kommer turen til indretningen.

På en stor messe i Houston har Continental opstillet en mock-up med et par enkelte Business Class sæder – hos Continental kaldet ‘BusinessFirst’ (se flere billeder her). I alt bliver der plads til 36 af disse flat-seats på flyet, som i alt vil rumme 228 sæder. Denne mock-up vil senere også kunne ses i flyselskabets Houston Hub, Bush Intercontinental Airport Terminal E.

I modsætning til den overdådige lancering af Airbus 380 – som Singapore Airlines fyldte med private suiter på First, overdådige Business Class sæder og god plads i Economy – så virker Continentals bud på indretningen af Dreamlineren svært skuffende. Sædet ligner de fleste andre long-haul Business Class sæder, og Economy Class får vi ikke lov at se endnu (vi ved dog at der bliver tre rækker af tre sæder, så i alt ni sæder på langs ‘omme bagi’). Så langt er det hverken imponerende, revolutionerende eller overraskende hvad Continental fremviser.

Der er dog nogle ting omkring selve flyet, som nok skal gøre det til en god oplevelse at flyve med det. Mens Continentals indretning måske ikke nyskabende, så har Boeing gjort nogle ting i kabinen, som kan revolutionere flyveoplevelsen. Kabinen får højere til loftet på grund af nydesignede bagagebokse, en simuleret himmel, større vinduer som skulle give mere naturligt lys og ikke mindst højere luftfugtighed end normalt. Det skulle faktisk være en ganske dramatisk forskel, og siges at skulle svare til at flyet kun flyver i 6000 fods højde!

Så på trods af lange forsinkelser og et skuffende første bud på indretningen, så kan Dreamlineren godt ende med at blive en publikumsyndling.