RSS

BREAKING NEWS

Eksperiment: Kineser skal bo 30 dage i Helsinki lufthavn

Af Kenneth Karskov // Normalt vil de rejsende gerne tilbringe så kort tid i lufthavnen som muligt. Selvom der bliver investeret store summer i shopping, madsteder og oplevelser, så foretrække de fleste stadig korte ‘layovers’, for selv den bedste lufthavn i v…

Nu vil du elske briterne for... maden!

Af Kenneth Karskov // Sig Storbritanien og mad i samme sætning, og alle er klar over problemet. På trods af, at engelske kokke som Jamie Oliver og Gordon Ramsay har domineret alverdens tv-skærme, og at restauranten The Fat Duck tilhører den absolutte verdense…

Ryanair aflyser 2000 fly: Disse danske ruter er ramt

Af Kenneth Karskov // Op til 50 Ryanair flyvninger om dagen vil bliver aflyst over de næste seks uger. Lavprisselskabet er i problemer og må aflyse over 2000 afgange den næste halvanden måned. Tilsyneladende er det et efterslæb med ikke-afholdt ferie, som …

  • 1
  • 2
  • 3

Delta introducerer “Economy Comfort”

  • Written by:

Det amerikanske flyselskab Delta blander sig nu i kampen om premium economy kunderne. Delta, der årligt transporterer 160 millioner passagerer, vil i løbet af sommeren 2011 påbegynde modificeringen af Economy kabinen, der gør selskabet i stand til at tilbyde “Economy Comfort”.

Der er nemlig ikke tale om installere en separat premium economy kabine med en opgraderet stol –  som set hos bl.a. Air France, SAS eller British Airways – men derimod om lidt ekstra benplads og lidt mere ‘recline’ til et par rækker ombord på selskabets 160 Boeing 747, 757, 767, 777 og Airbus A330 fly.

Economy Comfort hos Delta

Delta tilbyder 10 cm ekstra benplads på Economy Comfort

Så forskellen på almindelig Economy og Economy Comfort bliver fire tommer (10 cm) ekstra benplads og et sæde der kan lægges 50% mere tilbage. Bortset fra disse to ting, så er sædet identisk med den almindelige Economy stol.

Servicen vil også fortsat være den samme som på økonomi, men passagererne på Economy Comfort vil kunne nyde godt af gratis drikkevarer på hele turen. Normalt skal der betales for alkohol hos Delta, men det slipper Comfort passagererne for, ligesom de også må gå ombord før de ‘almindelige’ Economy Class passagerer.

Det lyder umiddelbart ikke af det helt store. Til gengæld så er prisforskellen heller ikke så stor. Delta vil opkræve et tillæg på 80-160 USD one-way afhængig af strækningen, og det står i skærende kontrast til de meget dyrere premium economy produkter hos SAS, Air France, British Airways, der typisk 70-80% ekstra.

Deltas Economy Comfort er ikke nogen ny idé. SkyTeam kollegaen KLM har en identisk ordning ombord på deres langdistance fly. Nøjagtig samme navn. Og nøjagtig samme features: 10 cm ekstra benplads og 50% ekstra recline.

Delta flyver fra København til New York JFK og i sommermånederne også til Atlanta.