RSS

BREAKING NEWS

Ny Baltikum-rute til København

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Nordica vil åbne en ny rute til Københavns Lufthavn. Selskabet er ikke nyt på disse breddegrader, for i forvejen har Nordica en rute fra København til Groningen i Holland og dets datterselskab udfører en række flyvninger for…

Norsk flyselskab åbner ny rute til Billund

Af Kenneth Karskov // Norges regionale flyselskab, Widerøe, åbner ny rute fra Billund. Tre gange om ugen vil selskabet sende et fly fra Bergen til Billund. Turen tager blot 1 time og 20 minutter. ”Vi er rigtig glade for Widerøes udmelding i dag. Vi ved, at…

København og Billund får femstjernet flyselskab

Af Kenneth Karskov // For første gang får et europæisk flyselskab fem stjerner af Skytrax og dermed kan både København og Billund prale af at lægge asfalt og lufthavn til et fem-stjernet flyselskab. Det er nemlig det hæderkronede tyske flyselskab Lufthansa…

  • 1
  • 2
  • 3

SAS og Singapore Airlines i tæt parløb

  • Written by:

SAS og Singapore Airlines vil lave et tættere samarbejde i form af en joint venture-aftale om at øge antallet af afgange mellem København og Singapore og starte en fælles direkte rute mellem Stockholm og Singapore op.

SAS og Singapore Airlines vil arbejde tæt sammen

Aftalen ligger til godkendelse hos myndighederne i Singapore, og omfatter koordinering af flyruter og fælles salgsaktiviteter.

Singapore Airlines har på nuværende tidspunkt tre ugentlige flyvninger mellem København og Singapore, og mellem Stockholm og Singapore er der ingen direkte flyvninger.

Hvorfor åbner et af selskaberne ikke bare ruten selv, kunne man spørge.

For SAS vedkommende fordi de mangler fly og Singapore Airlines har lige præcis de rette flytyper til det og kan sandsynligvis også drive ruten billigere end SAS. Dertil kommer, at der ikke er mange passagerer, der skal til Singapore, de fleste skal videre til andre destinationer i Asien eller Australien. På samme måde den anden vej rundt, så er det ikke alle passagererne, der skal af i København, men derimod flyver videre med SAS til byer i Danmark, Norge og Sverige.

Så ingen af de to selskaber kan med fordel gøre det alene, og derfor er joint-venture aftalen perfekt for både SAS og Singapore Airlines. Selvom det er Singapore der i praksis skal udføre flyvningerne, så deles selskaberne om udgifter til ruten, og selvfølgelig også om overskuddet.