RSS

BREAKING NEWS

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

Flyv CO2-neutralt til Folkemødet

Af Kenneth Karskov // Når det årlige Folkemøde i dag starter på Bornholm, så er det samlingssted for beslutningstagere, lobbyister, brancheorganisationer og alle andre som er interesseret i samfundsforhold. Blandt disse passagerer findes også en række menn…

Nu kommer ENDNU en rute til Jordan

Af Kenneth Karskov // Først åbnede Norwegian en rute til hovedstaden Amman i Jordan, så kom Royal Jordanian med en rute til samme destination, og nu annoncerer Norwegian så en rute til den jordanske badeby Aqaba. "Aqaba er en spændende udvidelse af vores J…

  • 1
  • 2
  • 3

SAS og Singapore Airlines i tæt parløb

  • Written by:

SAS og Singapore Airlines vil lave et tættere samarbejde i form af en joint venture-aftale om at øge antallet af afgange mellem København og Singapore og starte en fælles direkte rute mellem Stockholm og Singapore op.

SAS og Singapore Airlines vil arbejde tæt sammen

Aftalen ligger til godkendelse hos myndighederne i Singapore, og omfatter koordinering af flyruter og fælles salgsaktiviteter.

Singapore Airlines har på nuværende tidspunkt tre ugentlige flyvninger mellem København og Singapore, og mellem Stockholm og Singapore er der ingen direkte flyvninger.

Hvorfor åbner et af selskaberne ikke bare ruten selv, kunne man spørge.

For SAS vedkommende fordi de mangler fly og Singapore Airlines har lige præcis de rette flytyper til det og kan sandsynligvis også drive ruten billigere end SAS. Dertil kommer, at der ikke er mange passagerer, der skal til Singapore, de fleste skal videre til andre destinationer i Asien eller Australien. På samme måde den anden vej rundt, så er det ikke alle passagererne, der skal af i København, men derimod flyver videre med SAS til byer i Danmark, Norge og Sverige.

Så ingen af de to selskaber kan med fordel gøre det alene, og derfor er joint-venture aftalen perfekt for både SAS og Singapore Airlines. Selvom det er Singapore der i praksis skal udføre flyvningerne, så deles selskaberne om udgifter til ruten, og selvfølgelig også om overskuddet.