SAS genindfører gratis kaffe/te

Pris, pris, pris. Prisen er det altoverskyggende konkurrenceparameter, når folk skal vælge hvilket flyselskab, de skal flyve med. Dernæst kommer afgangstiderne, punktlighed, internet ombord, den samlede rejstid, bonuspoint et cetera, og et godt stykke nede af listen dukker minsandten også “service ombord” op.

En sandwich og et glas vin tilbyder de mest entusiastiske flyselskaber til deres Economy Class kunder (f.eks. ungarske Malev og polske LOT). En sodavand og lidt snacks giver andre (f.eks. Air France, KLM, British Airways). Nogen serverer bare lidt at drikke (f.eks. Finnair).

Og slet ingenting er standarden hos lavprisselskaberne og nogle af netværksselskbaerne (f.eks. Iberia, Brussels Airlines og indtil nu også SAS).

 

Opgradering = gratis kaffe

SAS genindfører gratis kaffe og the på Economy Class

Nu opgraderer SAS servicen ombord på alle flyvninger på Economy Class indenfor Europa samt på indenrigsflyvninger i Danmark, Norge og Sverige. Opgraderingen består i, at SAS fremover vil tilbyder gratis kaffe og the.

Efter et halvt års forsøg på udvalgte ruter blev servicen endelig lanceret på alle ruter d. 29. januar. Til en start er det fascinerende – for at sige det pænt – at et simpelt tiltag som gratis kaffe og the skal igennem en seks måneders prøveperiode, men nu kommer det altså.

Det er et initiativ, der vil glæde de eksisterende kunder, men nok ikke lokker mange af lavprisselskabernes kunder over på et SAS fly. Det vil dog understrege forskellene mellem SAS og Norwegian, easyJet og Ryanair, og give SAS mulighed for at sige, at de tager sig bedre af folk ombord end lavprisselskaberne gør.

SAS tilbyder iøvrigt tre klasse på de europæiske flyvninger: Economy, Economy Extra og Business Class. På flyvningerne indenfor Skandinavien blot to klasser: Economy og Economy Extra. Du kan læse en mini-test af en Economy Extra flyvning fra København til Stockholm – klik her!


Posted

in

by