RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

SAS genindfører gratis kaffe/te

  • Written by:

Pris, pris, pris. Prisen er det altoverskyggende konkurrenceparameter, når folk skal vælge hvilket flyselskab, de skal flyve med. Dernæst kommer afgangstiderne, punktlighed, internet ombord, den samlede rejstid, bonuspoint et cetera, og et godt stykke nede af listen dukker minsandten også “service ombord” op.

En sandwich og et glas vin tilbyder de mest entusiastiske flyselskaber til deres Economy Class kunder (f.eks. ungarske Malev og polske LOT). En sodavand og lidt snacks giver andre (f.eks. Air France, KLM, British Airways). Nogen serverer bare lidt at drikke (f.eks. Finnair).

Og slet ingenting er standarden hos lavprisselskaberne og nogle af netværksselskbaerne (f.eks. Iberia, Brussels Airlines og indtil nu også SAS).

 

Opgradering = gratis kaffe

SAS genindfører gratis kaffe og the på Economy Class

Nu opgraderer SAS servicen ombord på alle flyvninger på Economy Class indenfor Europa samt på indenrigsflyvninger i Danmark, Norge og Sverige. Opgraderingen består i, at SAS fremover vil tilbyder gratis kaffe og the.

Efter et halvt års forsøg på udvalgte ruter blev servicen endelig lanceret på alle ruter d. 29. januar. Til en start er det fascinerende – for at sige det pænt – at et simpelt tiltag som gratis kaffe og the skal igennem en seks måneders prøveperiode, men nu kommer det altså.

Det er et initiativ, der vil glæde de eksisterende kunder, men nok ikke lokker mange af lavprisselskabernes kunder over på et SAS fly. Det vil dog understrege forskellene mellem SAS og Norwegian, easyJet og Ryanair, og give SAS mulighed for at sige, at de tager sig bedre af folk ombord end lavprisselskaberne gør.

SAS tilbyder iøvrigt tre klasse på de europæiske flyvninger: Economy, Economy Extra og Business Class. På flyvningerne indenfor Skandinavien blot to klasser: Economy og Economy Extra. Du kan læse en mini-test af en Economy Extra flyvning fra København til Stockholm – klik her!