RSS

BREAKING NEWS

Nu kommer Air China til CPH - hvad kan du forvente?

Af Kenneth Karskov // Det er en af de mere stille ruteåbninger, når Air China d. 30. maj lancerer en ny rute mellem Danmark og Kina. Nye oversøiske forbindelser bliver ellers fejret med stor ståhej, og det var da også en historie i mange medier, at Cathay Pac…

Nu kan du betale sædegebyret med bonuspoint

Af Kenneth Karskov // Gratis flybilletter, opgraderinger og hotelværelser. Det er mange muligheder for at bruge bonuspoint, men i takt med at de traditionelle flyselskaber er begyndt at opkræve gebyrer for ting, der tidligere var en del af flybillettens pris,…

Nu kommer der lavprisfly mellem Europa og Indien

Af Kenneth Karskov // Det islandske lavprisselskab WOW air har annonceret, at de vil åbne en rute til den indiske hovedstad Delhi. Dermed tager islændingene hul på en ny æra, hvor det bliver muligt at flyve lavpris til verdens største demokrati. Hidtil har…

  • 1
  • 2
  • 3

KLM: 150 kroner for ekstra benplads

  • Written by:

Konceptet er simpelt og kendt fra KLM’s langdistanceflyvninger: Betal lidt ekstra og få lidt ekstra benplads.

Sædet, maden, servicen og alt andet er det samme som i resten af Economy Class kabinen – forskellen er, at Economy Comfort sæderne har ni cm ekstra benplads og sædet kan lægges mere tilbage.

Den idé har KLM haft held med på de oversøiske flyvninger, og nu breder den sig til de korte europæiske flyvninger. Economy Comfort bliver lanceret på alle europæiske flyvninger med KLM’s Boeing 737 fra d. 1. december 2012.

Merpris 150 kroner

For en merpris på mellem 150 og 220 danske kroner pr. vej er det muligt at opgradere til Economy Comfort, og den nøjagtige pris afhænger af længden på ruten, og der gives rabat til statusmedlemmer af KLM’s bonusprogram Flying Blue.

Merprisen på 20 til 30 EUR giver fire konkrete fordele:
– Ni centimeter ekstra benplads
– 40% mere recline
– stik til computeren
– Plads forrest i flyet, så du er blandt de første som kommer ud

Booking af Economy Comfort sæderne sker på KLM’s hjemmeside, under “Manage My Booking” eller på self service check-in automaterne i lufthavnen.

Flyselskaberne vender hver en sten

Spørgsmålet er naturligvis, hvor mange der er villige til at 150 og 220 danske kroner ekstra for lidt mere benplads på en flyvning til Amsterdam på lige over en time?

Det giver fint mening med ekstra benplads på de lange flyvnigner, men vil det slå an på de korte ruter?

Det bliver spændende at følge, for der skal ikke være tvivl om, at der vil komme flere af denne slags initiativer fra flyselskaberne. I øjeblikket hver en sten for at finde nye måder at tjene penge på i en presset branche, og 150 kroner ekstra skæpper også i kassen.

Af Kenneth Karskov