RSS

BREAKING NEWS

A380 reddet - Emirates bestiller 36 fly mere

Af Kenneth Karskov // Emirates køber 20 nye dobbeltdækkerfly og får en option på yderligere 16 eksemplarer af verdens største passagerfly, og dermed kan Airbus holde gang i produktionen af det enorme fly frem til 2029. Der er et nærmest symbiotisk forhold …

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

  • 1
  • 2
  • 3

KLM: 150 kroner for ekstra benplads

  • Written by:

Konceptet er simpelt og kendt fra KLM’s langdistanceflyvninger: Betal lidt ekstra og få lidt ekstra benplads.

Sædet, maden, servicen og alt andet er det samme som i resten af Economy Class kabinen – forskellen er, at Economy Comfort sæderne har ni cm ekstra benplads og sædet kan lægges mere tilbage.

Den idé har KLM haft held med på de oversøiske flyvninger, og nu breder den sig til de korte europæiske flyvninger. Economy Comfort bliver lanceret på alle europæiske flyvninger med KLM’s Boeing 737 fra d. 1. december 2012.

Merpris 150 kroner

For en merpris på mellem 150 og 220 danske kroner pr. vej er det muligt at opgradere til Economy Comfort, og den nøjagtige pris afhænger af længden på ruten, og der gives rabat til statusmedlemmer af KLM’s bonusprogram Flying Blue.

Merprisen på 20 til 30 EUR giver fire konkrete fordele:
– Ni centimeter ekstra benplads
– 40% mere recline
– stik til computeren
– Plads forrest i flyet, så du er blandt de første som kommer ud

Booking af Economy Comfort sæderne sker på KLM’s hjemmeside, under “Manage My Booking” eller på self service check-in automaterne i lufthavnen.

Flyselskaberne vender hver en sten

Spørgsmålet er naturligvis, hvor mange der er villige til at 150 og 220 danske kroner ekstra for lidt mere benplads på en flyvning til Amsterdam på lige over en time?

Det giver fint mening med ekstra benplads på de lange flyvnigner, men vil det slå an på de korte ruter?

Det bliver spændende at følge, for der skal ikke være tvivl om, at der vil komme flere af denne slags initiativer fra flyselskaberne. I øjeblikket hver en sten for at finde nye måder at tjene penge på i en presset branche, og 150 kroner ekstra skæpper også i kassen.

Af Kenneth Karskov