RSS

BREAKING NEWS

Emirates gør klar til A380 nummer 100

Af Kenneth Karskov // Verdens største operatør af dobbeltdækkerflyet A380 gør klar til at modtage fly nummer 100. Det sker fredag den 3. november 2017. Over 80 millioner passagerer har siddet på en af Emirates snart hundrede eksemplarer af verdens største …

Godt nyt for dansk turisme: Kinesisk flyselskab til København

Af Kenneth Karskov // Københavns Lufthavn kan se frem til at kunne tilføje et kinesisk flyselskab til porteføljen fra næste forår. Kina er et af verdens største markeder fra flytrafik, og den danske turistbranche higer efter flere kinesiske turister til la…

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

  • 1
  • 2
  • 3

KLM: 150 kroner for ekstra benplads

  • Written by:

Konceptet er simpelt og kendt fra KLM’s langdistanceflyvninger: Betal lidt ekstra og få lidt ekstra benplads.

Sædet, maden, servicen og alt andet er det samme som i resten af Economy Class kabinen – forskellen er, at Economy Comfort sæderne har ni cm ekstra benplads og sædet kan lægges mere tilbage.

Den idé har KLM haft held med på de oversøiske flyvninger, og nu breder den sig til de korte europæiske flyvninger. Economy Comfort bliver lanceret på alle europæiske flyvninger med KLM’s Boeing 737 fra d. 1. december 2012.

Merpris 150 kroner

For en merpris på mellem 150 og 220 danske kroner pr. vej er det muligt at opgradere til Economy Comfort, og den nøjagtige pris afhænger af længden på ruten, og der gives rabat til statusmedlemmer af KLM’s bonusprogram Flying Blue.

Merprisen på 20 til 30 EUR giver fire konkrete fordele:
– Ni centimeter ekstra benplads
– 40% mere recline
– stik til computeren
– Plads forrest i flyet, så du er blandt de første som kommer ud

Booking af Economy Comfort sæderne sker på KLM’s hjemmeside, under “Manage My Booking” eller på self service check-in automaterne i lufthavnen.

Flyselskaberne vender hver en sten

Spørgsmålet er naturligvis, hvor mange der er villige til at 150 og 220 danske kroner ekstra for lidt mere benplads på en flyvning til Amsterdam på lige over en time?

Det giver fint mening med ekstra benplads på de lange flyvnigner, men vil det slå an på de korte ruter?

Det bliver spændende at følge, for der skal ikke være tvivl om, at der vil komme flere af denne slags initiativer fra flyselskaberne. I øjeblikket hver en sten for at finde nye måder at tjene penge på i en presset branche, og 150 kroner ekstra skæpper også i kassen.

Af Kenneth Karskov