RSS

BREAKING NEWS

Emirates gør klar til A380 nummer 100

Af Kenneth Karskov // Verdens største operatør af dobbeltdækkerflyet A380 gør klar til at modtage fly nummer 100. Det sker fredag den 3. november 2017. Over 80 millioner passagerer har siddet på en af Emirates snart hundrede eksemplarer af verdens største …

Godt nyt for dansk turisme: Kinesisk flyselskab til København

Af Kenneth Karskov // Københavns Lufthavn kan se frem til at kunne tilføje et kinesisk flyselskab til porteføljen fra næste forår. Kina er et af verdens største markeder fra flytrafik, og den danske turistbranche higer efter flere kinesiske turister til la…

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

  • 1
  • 2
  • 3

Ancillary Revenue: Air France KLM

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Første i rækken af flyselskabschefer i artikelserien om “Ancillary revenue – det nye sort i flybranchen” er Air France KLM’s danske landechef.

“Ancillary revenue er et nyt, interessant område for os. Vi har ikke givet det meget prioritet indtil men, men vi vil komme til at følge det meget tættere i fremtiden”, siger Vincent Audusseau, Country Manager Air France KLM Denmark.

Hvert år flyver 75 millioner passagerer med Air France KLM. En del af disse er danske rejsende, som stiger på et KLM eller Air France fly i enten København, Billund eller Aalborg.

Mere plads, bedre mad og tid til at tænke

“Air France KLM er full-service flyselskaber med mad, drikke, bagage og bonus miles inkluderet i billetten. Når det er sagt, så vil vi på Air France bl.a. tilbyde en række ekstra services for en merpris: Betalte upgrades til Business Class, seat plus (sæder med mere plads, f.eks. ved nødudgangen, red.), a la carte måltider (bedre mad ombord, red) og “time to think”-muligheden (lås prisen på billetten og beslut dig først senere, red.)”, fortæller han.

Regnestykket er simpelt. Hver dag bliver det til 2.500 daglige flyvninger til 230 destinationer i 113 lande for Air France KLM gruppen, og hvis bare en lille del af disse mange rejsende hopper på en af disse ekstra muligheder, så kan det hurtigt blive til mange penge.

Ingen tvang

“Det er dog vigtigt at huske på, at vi ikke tvinger disse ekstra tiltag ned over hovedet på folk, som man oplever det hos lavprisselskaberne. Hos Air France KLM er det frivillige tilvalg, som kan gøre rejse mere behagelig”, understreger Vincent Audusseau.

“I tillæg til disse initiativer forsøger Air France KLM også at tjene penge på at tilbyde rejseforsikring, hoteller og lejebiler. Det er en stigende indtægt, men den er stadig marginal i det store billede. Den langt største indtægtskilde indenfor ancillary revenue for Air France KLM er klart bagage-overvægt”, slutter han.