Icelandair var en af de første flyselskaber til at bestille Boeings nye Dreamliner fly, men undervejs i de lange forsinkelser under udviklingen af Dreamliner flyet, ombestemte Icelandair sig. Drømmeflyet var alligevel ikke det rette til islændingenes forretning, og de solgte rettighederne til Dreamliner flyet videre til Norwegian. Således vil rygtet vide, at Icelandair faktisk tjente en god del penge på at handle med et par fly som selskabet aldrig nåede at få leveret (for Norwegian gjaldt det om at komme foran i køen, så nordmændene kan få leveret deres Dreamliner fly hurtigst muligt, da disse er grundlaget for Norwegians long-haul lavprissatsning). [caption id="attachment_3573" align="alignleft" width="300" caption="Icelandair bestiller 12 nye Boeing fly"][/caption] Icelandair har for nuværende en flåde bestående udelukkende af Boeing 757, som er perfekte til den islandske forretningsmodel. Et fly der hverken er for stort eller for lille, som kan fragte det rette antal passagerer fra Europa til USA via Reykjavik.
Icelandair bestiller 12 nye Boeing fly
Af Kenneth Karskov
Icelandair var en af de første flyselskaber til at bestille Boeings nye Dreamliner fly, men undervejs i de lange forsinkelser under udviklingen af Dreamliner flyet, ombestemte Icelandair sig. Drømmeflyet var alligevel ikke det rette til islændingenes forretning, og de solgte rettighederne til Dreamliner flyet videre til Norwegian. Således vil rygtet vide, at Icelandair faktisk tjente en god del penge på at handle med et par fly som selskabet aldrig nåede at få leveret (for Norwegian gjaldt det om at komme foran i køen, så nordmændene kan få leveret deres Dreamliner fly hurtigst muligt, da disse er grundlaget for Norwegians long-haul lavprissatsning). [caption id="attachment_3573" align="alignleft" width="300" caption="Icelandair bestiller 12 nye Boeing fly"][/caption] Icelandair har for nuværende en flåde bestående udelukkende af Boeing 757, som er perfekte til den islandske forretningsmodel. Et fly der hverken er for stort eller for lille, som kan fragte det rette antal passagerer fra Europa til USA via Reykjavik.
Icelandair var en af de første flyselskaber til at bestille Boeings nye Dreamliner fly, men undervejs i de lange forsinkelser under udviklingen af Dreamliner flyet, ombestemte Icelandair sig. Drømmeflyet var alligevel ikke det rette til islændingenes forretning, og de solgte rettighederne til Dreamliner flyet videre til Norwegian. Således vil rygtet vide, at Icelandair faktisk tjente en god del penge på at handle med et par fly som selskabet aldrig nåede at få leveret (for Norwegian gjaldt det om at komme foran i køen, så nordmændene kan få leveret deres Dreamliner fly hurtigst muligt, da disse er grundlaget for Norwegians long-haul lavprissatsning). [caption id="attachment_3573" align="alignleft" width="300" caption="Icelandair bestiller 12 nye Boeing fly"][/caption] Icelandair har for nuværende en flåde bestående udelukkende af Boeing 757, som er perfekte til den islandske forretningsmodel. Et fly der hverken er for stort eller for lille, som kan fragte det rette antal passagerer fra Europa til USA via Reykjavik.
by
Tags: