Boeing har varslet om forsinkelse på leverancen af Norwegians første Dreamliner, og derfor har lavprisselskabet leaset to Airbus 340-300 fra portugisiske Hifly. Det er det verdensomspændende flyveforbud for Boeings Dreamliner som kaster grus i maskineriet på Norwegians opstart af langdistanceflyvninger. Til erstatning for de manglende fly, har Norwegian nu valgt at lease to Airbus 340-300. [caption id="attachment_3346" align="alignleft" width="392" caption="Norwegians Dreamliner bliver forsinket"][/caption] ”Jeg har stor forståelse for, at vores kunder, som har set frem til at flyve med Dreamlineren, er skuffede over denne nye besked. Vi vil imidlertid flyve vores passagerer til og fra New York og Bangkok til trods for dette, og ellers gøre det vi kan for, at de skal få en god rejse. Vi vil også give kunderne mulighed for omkostningsfrit at flytte deres rejse frem i tiden,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos. Dermed må Norwegian chef Bjørn Kjos også bide sig i tungen, for det var netop denne flytype, som han pegede fingre af, da han skulle forklare hvorfor Norwegian havde valgt Boeings Dreamliner. Tilmed får Norwegian nu endnu ældre langdistancefly end dem SAS har. Boomerang-effekten kommer af, at Bjørn Kjos var ude med riven overfor SAS’ langdistancefly, som han mente var underlegne mmed hensyn til brændstoføkonomi, miljopåvirkning og komfort.
Norwegian: Airbus 340 erstatter Dreamliner
Af Kenneth Karskov
Boeing har varslet om forsinkelse på leverancen af Norwegians første Dreamliner, og derfor har lavprisselskabet leaset to Airbus 340-300 fra portugisiske Hifly. Det er det verdensomspændende flyveforbud for Boeings Dreamliner som kaster grus i maskineriet på Norwegians opstart af langdistanceflyvninger. Til erstatning for de manglende fly, har Norwegian nu valgt at lease to Airbus 340-300. [caption id="attachment_3346" align="alignleft" width="392" caption="Norwegians Dreamliner bliver forsinket"][/caption] ”Jeg har stor forståelse for, at vores kunder, som har set frem til at flyve med Dreamlineren, er skuffede over denne nye besked. Vi vil imidlertid flyve vores passagerer til og fra New York og Bangkok til trods for dette, og ellers gøre det vi kan for, at de skal få en god rejse. Vi vil også give kunderne mulighed for omkostningsfrit at flytte deres rejse frem i tiden,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos. Dermed må Norwegian chef Bjørn Kjos også bide sig i tungen, for det var netop denne flytype, som han pegede fingre af, da han skulle forklare hvorfor Norwegian havde valgt Boeings Dreamliner. Tilmed får Norwegian nu endnu ældre langdistancefly end dem SAS har. Boomerang-effekten kommer af, at Bjørn Kjos var ude med riven overfor SAS’ langdistancefly, som han mente var underlegne mmed hensyn til brændstoføkonomi, miljopåvirkning og komfort.
Boeing har varslet om forsinkelse på leverancen af Norwegians første Dreamliner, og derfor har lavprisselskabet leaset to Airbus 340-300 fra portugisiske Hifly. Det er det verdensomspændende flyveforbud for Boeings Dreamliner som kaster grus i maskineriet på Norwegians opstart af langdistanceflyvninger. Til erstatning for de manglende fly, har Norwegian nu valgt at lease to Airbus 340-300. [caption id="attachment_3346" align="alignleft" width="392" caption="Norwegians Dreamliner bliver forsinket"][/caption] ”Jeg har stor forståelse for, at vores kunder, som har set frem til at flyve med Dreamlineren, er skuffede over denne nye besked. Vi vil imidlertid flyve vores passagerer til og fra New York og Bangkok til trods for dette, og ellers gøre det vi kan for, at de skal få en god rejse. Vi vil også give kunderne mulighed for omkostningsfrit at flytte deres rejse frem i tiden,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos. Dermed må Norwegian chef Bjørn Kjos også bide sig i tungen, for det var netop denne flytype, som han pegede fingre af, da han skulle forklare hvorfor Norwegian havde valgt Boeings Dreamliner. Tilmed får Norwegian nu endnu ældre langdistancefly end dem SAS har. Boomerang-effekten kommer af, at Bjørn Kjos var ude med riven overfor SAS’ langdistancefly, som han mente var underlegne mmed hensyn til brændstoføkonomi, miljopåvirkning og komfort.
by
Tags: