RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du betale sædegebyret med bonuspoint

Af Kenneth Karskov // Gratis flybilletter, opgraderinger og hotelværelser. Det er mange muligheder for at bruge bonuspoint, men i takt med at de traditionelle flyselskaber er begyndt at opkræve gebyrer for ting, der tidligere var en del af flybillettens pris,…

Nu kommer der lavprisfly mellem Europa og Indien

Af Kenneth Karskov // Det islandske lavprisselskab WOW air har annonceret, at de vil åbne en rute til den indiske hovedstad Delhi. Dermed tager islændingene hul på en ny æra, hvor det bliver muligt at flyve lavpris til verdens største demokrati. Hidtil har…

Når flyselskaber sponserer fodbold... og det stikker af for dem

Af Kenneth Karskov // I sidste måned kunne Qatar Airways meddele, at de bliver ny sponsor for det italienske fodboldhold AS Roma. Dermed kommer flyselskabets navn på maven af de ikoniske bordeauxrøde trøjer indtil sommeren 2021. AS Roma er et af Italiens s…

  • 1
  • 2
  • 3

easyJet på kinesisk

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flyselskaberne kappes i disse om år om markedet til og fra Kina. Finnair, Lufthansa, KLM og Air France er blandt de mest aggressive med nye ruter til det folkerige land, men nu træder lavprisselskabet easyJet også ind i kampen.

Ikke fordi easyJet vil begynde at flyve mellem Europa og Kina, men det stigende antal kinesiske turister i Europa begynder nu også at kunne mærkes hos lavprisselskabet.

easyJet kommer nu på kinesisk

Flere kinesiske turister

Derfor lancerer easyJet nu en kinesisk hjemmeside, der skal gøre det nemmere for kinesiske passagerer at booke billetter med easyJet. Den kinesiske version af easyJets hjemmeside vil indeholde samme information som easyJets øvrige hjemmesider, men oversat til kinesisk.

”Vi har haft en stigning på 25 pct. i vores bookinger fra Kina i forhold til 2012, og efterspørgslen fra Kina og de øvrige BRIK-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina, red.) forventes at stige i de kommende år,” siger adm. direktør i easyJet, Carolin McCall.

Brasiliansk, russisk og kinesisk

easyJet ser en stigning i antallet af passagerer, der har hjemme i lande udenfor EU. Der er således tale om passagerer, der er ankommet med et af de traditionelle flyselskaber fra deres hjemby i Asien, Sydamerika eller Rusland, men fortsætter rejsen indenfor Europa med lavprisselskabet.

“Vi har derfor allerede en amerikansk, russisk og brasiliansk hjemmeside. Den kinesiske bliver den 22. lokaliserede easyJet-hjemmeside og den tredje inden for BRIK-landene,” fortæller Carolin McCall.

easyJet fortæller i øvrigt, at den mest populære europæiske destination hos kineserne er Paris, efterfulgt af Milano, Rom, Nice, Barcelona, London, Edinburgh og Belfast.