RSS

BREAKING NEWS

Islandsk flyselskab er et flyvende teater

Af Kenneth Karskov // Icelandair kan i år fejre 80 års fødselsdag, og det fejrer flyselskabet med en række anderledes initiativer. Flyselskabet har således fået en britisk teatergruppe til at undervise kabinepersonalet i performanceteater. Formålet er, at …

Flyselskab hædrer dansk EM-triumf

Af Kenneth Karskov // Det er i dag 25 år siden, at det danske fodboldlandshold slog Tyskland i EM-finalen, og dermed skrev dansk historie. Den begivenhed hædrer lavprisselskabet Norwegian nu. Flyselskabet offentliggør i dag, at nyeste “halehelt” - som er N…

Qatar Airways vil købe bid af American Airlines

Af Kenneth Karskov // Qatar Airways vil købe sig ind i oneworld-partneren American Airlines. Det har selskabet netop offentliggjort i en pressemeddelelse. Qatar Airways sigter i første omgang på at købe op til 4,75% af aktierne i det amerikanske flyselskab…

  • 1
  • 2
  • 3

easyJet på kinesisk

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flyselskaberne kappes i disse om år om markedet til og fra Kina. Finnair, Lufthansa, KLM og Air France er blandt de mest aggressive med nye ruter til det folkerige land, men nu træder lavprisselskabet easyJet også ind i kampen.

Ikke fordi easyJet vil begynde at flyve mellem Europa og Kina, men det stigende antal kinesiske turister i Europa begynder nu også at kunne mærkes hos lavprisselskabet.

easyJet kommer nu på kinesisk

Flere kinesiske turister

Derfor lancerer easyJet nu en kinesisk hjemmeside, der skal gøre det nemmere for kinesiske passagerer at booke billetter med easyJet. Den kinesiske version af easyJets hjemmeside vil indeholde samme information som easyJets øvrige hjemmesider, men oversat til kinesisk.

”Vi har haft en stigning på 25 pct. i vores bookinger fra Kina i forhold til 2012, og efterspørgslen fra Kina og de øvrige BRIK-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina, red.) forventes at stige i de kommende år,” siger adm. direktør i easyJet, Carolin McCall.

Brasiliansk, russisk og kinesisk

easyJet ser en stigning i antallet af passagerer, der har hjemme i lande udenfor EU. Der er således tale om passagerer, der er ankommet med et af de traditionelle flyselskaber fra deres hjemby i Asien, Sydamerika eller Rusland, men fortsætter rejsen indenfor Europa med lavprisselskabet.

“Vi har derfor allerede en amerikansk, russisk og brasiliansk hjemmeside. Den kinesiske bliver den 22. lokaliserede easyJet-hjemmeside og den tredje inden for BRIK-landene,” fortæller Carolin McCall.

easyJet fortæller i øvrigt, at den mest populære europæiske destination hos kineserne er Paris, efterfulgt af Milano, Rom, Nice, Barcelona, London, Edinburgh og Belfast.