RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

easyJet på kinesisk

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flyselskaberne kappes i disse om år om markedet til og fra Kina. Finnair, Lufthansa, KLM og Air France er blandt de mest aggressive med nye ruter til det folkerige land, men nu træder lavprisselskabet easyJet også ind i kampen.

Ikke fordi easyJet vil begynde at flyve mellem Europa og Kina, men det stigende antal kinesiske turister i Europa begynder nu også at kunne mærkes hos lavprisselskabet.

easyJet kommer nu på kinesisk

Flere kinesiske turister

Derfor lancerer easyJet nu en kinesisk hjemmeside, der skal gøre det nemmere for kinesiske passagerer at booke billetter med easyJet. Den kinesiske version af easyJets hjemmeside vil indeholde samme information som easyJets øvrige hjemmesider, men oversat til kinesisk.

”Vi har haft en stigning på 25 pct. i vores bookinger fra Kina i forhold til 2012, og efterspørgslen fra Kina og de øvrige BRIK-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina, red.) forventes at stige i de kommende år,” siger adm. direktør i easyJet, Carolin McCall.

Brasiliansk, russisk og kinesisk

easyJet ser en stigning i antallet af passagerer, der har hjemme i lande udenfor EU. Der er således tale om passagerer, der er ankommet med et af de traditionelle flyselskaber fra deres hjemby i Asien, Sydamerika eller Rusland, men fortsætter rejsen indenfor Europa med lavprisselskabet.

“Vi har derfor allerede en amerikansk, russisk og brasiliansk hjemmeside. Den kinesiske bliver den 22. lokaliserede easyJet-hjemmeside og den tredje inden for BRIK-landene,” fortæller Carolin McCall.

easyJet fortæller i øvrigt, at den mest populære europæiske destination hos kineserne er Paris, efterfulgt af Milano, Rom, Nice, Barcelona, London, Edinburgh og Belfast.