RSS

BREAKING NEWS

Nu kommer første Norwegian-rute til Canada

Af Kenneth Karskov // Norwegian spreder endnu engang vingerne, og sætter en nål mere i rutekortet med dagens annoncering af en rute til Canada. Det norske lavprisselskab vil flyve dagligt fra Dublin i Irland til Toronto i Canada fra marts næste år. Dog vil…

Icelandair lancerer fly i 100-års bemaling

Af Kenneth Karskov // Icelandair har løftet sløret for endnu en bemærkelsesværdig udsmykning af selskabets fly. Islændingene har tidligere lavet det smukke nordlys-fly, Hekla Aurora, og nu maler Icelandair en af selskabets Boeing 757-300 maskiner i farverne f…

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

  • 1
  • 2
  • 3

KLM tester ny boarding-metode

Af Kenneth Karskov

Flyselskabet KLM tester i øjeblikket en ny metode, som skal gøre det nemmere og hurtigere at komme ombord på fly.

Den nuværende måde at få passagererne ombord på flyet er ineffektivt. Flere steder i processen står folk i endeløse køer – først ved check af boardingkort, derefter i fingeren for at komme ombord på flyet og til sidst på selve flyet, hvor folk blokerer midtergangen mens de sætter sig til rette og får lagt bagagen op i boksene.

Frustrationer og forsinkelser

Det giver ikke kun frustrationer blandt passagererne, men kan også give forsinkelser, der er dyre for flyselskaberne. Derfor tester KLM ny en ny metode på ruter til tre europæiske destinationer med afgang fra Amsterdam Schiphol.

Eksperter er tidligere kommet med forskellige teorier for optimal boarding, men KLM vil nu afprøve hvad de selv betegner som “en løsning, der sikrer en hurtigere og mere effektiv boarding”. Det vil ske på flyvninger fra Amsterdam til til henholdsvis Berlin, Budapest og Helsinki.

Øvelsen går ud på, at passagerer ved vinduessæderne går ombord først, startende med passagererne fra bagest i flyet. Derefter går passagererne i midtersæderne ombord og til sidst alle dem med plads ved gangen.

Tanken er, at denne nye måde at boarde fly på skal udvides til andre ruter i løbet af det kommende år.