RSS

BREAKING NEWS

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

Flyv CO2-neutralt til Folkemødet

Af Kenneth Karskov // Når det årlige Folkemøde i dag starter på Bornholm, så er det samlingssted for beslutningstagere, lobbyister, brancheorganisationer og alle andre som er interesseret i samfundsforhold. Blandt disse passagerer findes også en række menn…

Nu kommer ENDNU en rute til Jordan

Af Kenneth Karskov // Først åbnede Norwegian en rute til hovedstaden Amman i Jordan, så kom Royal Jordanian med en rute til samme destination, og nu annoncerer Norwegian så en rute til den jordanske badeby Aqaba. "Aqaba er en spændende udvidelse af vores J…

  • 1
  • 2
  • 3

Russisk flyselskab med ekstrem luksus

Af Kenneth Karskov

Rusland er i sandhed et ekstremernes land. Det understreges af det russiske flyselskab Transaero, der sætter helt nye standarder for komforten ombord på en Boeing 737-800.

Transaero er Ruslands næststørste – og privatejede – flyselskab, og de indfører nu en decideret første klasse i form af “Imperial Class” på flyene til de kortere ruter til bl.a. London og Paris.

Det russiske flyselskab gør plads til fire brede stole, der alle kan trylles om til en flad seng, og samtidig skruer de op for forplejningen til Imperial Class passagererne, som vil blive leveret af den prestigefulde restaurant Pushkin i Moskva.

First Class er normalt forbeholdt de store maskiner, der flyver på tværs af kontinenter, og normalt ikke set på mindre fly, der primært bruges på de kortere ruter. Således har ingen af Transaeros konkurrenter et servicetilbud som kan matche dette.

3 klasser på de korte ruter

Imperial Class vil være tilgængelig på ruterne fra Moskva til London, Paris, Tel Aviv, Paphos, Astana og Almaty, og nok vil andre selskaber kunne tilbyde Business Class på disse ruter, men også denne kamp er Transaero klar til at tage.

I tillæg til de otte ypperlige Imperial Class sæder vil flyet også blive indrettet med otte Business Class sæder. Ikke som Business Class hos de fleste europæiske flyselskaber med Economy Class sæder og et frit midtersæde, men som “rigtige” Business Class stole med to i hver side af kabinen.

Til allersidst er der også blevet plads til 132 Economy Class passager i den bageste del af flyet, så alle – uanset pengepung – kan finde et produkt, der matcher pengepungen.

Transaero Business Class kabine Boeing 737-800

Transaeros Business Class på Boeing 737-800