RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

Air France løfter sløret for ny Business Class

Air France giver Business Class et gigantisk løft, og vil installere en helt ny kabine, der vil gøre dem førende i Europa på luksusklassen.

Air France tager et gigantisk skridt fremad, når selskabet installerer branchens bedste Business Class stol på alle selskabet Boeing 777 fly. Den nye Air France Business Class stol er netop afsløret, og det lover godt for passagererne, der flyver ud i verden via Paris.

Anken mod Air France har i mange år været, at selskabets Busines Class stole ikke kunne foldes ud til en 180 grader flad seng. Dermed har Air France haltet efter konkurrenter som British Airways, SWISS og Cathay Pacific, der alle tilbyder helt flade senge på Business Class.

Det bliver der lavet om på nu, hvor franskmændende tager et tigerspring fremad og lukker hullet til konkurrenterne.

Verdens bedste Business Class sæde

For det første får Air France nu den længe ønskede 180 grader flade seng. For det andet får alle Business Class passagerer adgang til midtergangen, da stolene er opstillet 1-2-1 med blot et enkelt sæde ved vinduet og to i midten. For det tredje er stolene opstillet i en slagt ‘omvendt sildeben’, der giver en ypperlig fornemmelse af at sidde i sin egen lille hule – eller ‘kokon’ som Air France poetisk kalder det – og få fornemmelsen af at være helt privat.

For passagererne ved vinduet vil det sige, at de sidder drejet skråt indad kiggende mod vinduet, blå himmel og de underliggende skyer.

Intet andet selskab i Europa tilbyder tilsvarende god plads til deres Business Class passagerer.

Det nye Air France Business Class sæde er som udgangspunkt ikke unik. Det er udviklet i samarbejde med Zodiac Aerospace, og samme sæde ses bl.a. hos det fem-stjernede flyselskab Cathay Pacific, hvor det har fået en entusiastisk modtagelse, og var medvirkende årsag til at Cathay Pacific vandt prisen for bedste Business Class.

Det er dermed et sæde, der i forvejen har begejstret hundredetusindvis af rejsende, som nu bliver installeret på de franske fly. Air France har dog fået lavet en række modifikationer af sædet, så det er ikke 100% identisk med sædet hos andre selskaber.

Kun på Boeing 777

Med til sædet hører også en 16 tommer ‘touch screen’ med over 1.000 timers underholdninger, der betjenes som en tablet. Her vil også være stikkontakt til computeren, USB stik samt støjreducerende hovedtelefoner.

Det er i alt 2.012 nye Business Class stole, der skal installeres på de franske fly mellem juni i år og sommeren 2016. Det tager således to år at nå rundt til alle selskabets 44 Boeing 777 fly, som vil få de nye stole installeret.

Bemærkelsesværdigt er det, at de nye sæder IKKE bliver installeret på selskabets flagskib Airbus A380, ligesom Air Frances Airbus A340 og A330 samt Boeing 747 heller ikke får de nye stole. Med til historien hører, at Air France planlægger at lade de hæderkronede Boeing 747 fly forlade flåden i 2016.

I forvejen har Air France et højt niveau for forplejning ombord, og selv ikke den engang så forhadte Charles de Gaulle lufthavn i Paris kan længere bruges som undskyldning for at vælge Air France fra. Der er investeret massivt i den parisiske hovedlufthavn som i dag fremstår lys og venlig, og tiden det tager at skifte flyet fra Danmark ud med den store maskine til USA, Afrika eller Asien er i dag nede på et minimum og vil opleves gnidningsløst.

Air France New Business Class 2 Air France New Business Class 3