RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

Air France løfter sløret for ny Business Class

Air France giver Business Class et gigantisk løft, og vil installere en helt ny kabine, der vil gøre dem førende i Europa på luksusklassen.

Air France tager et gigantisk skridt fremad, når selskabet installerer branchens bedste Business Class stol på alle selskabet Boeing 777 fly. Den nye Air France Business Class stol er netop afsløret, og det lover godt for passagererne, der flyver ud i verden via Paris.

Anken mod Air France har i mange år været, at selskabets Busines Class stole ikke kunne foldes ud til en 180 grader flad seng. Dermed har Air France haltet efter konkurrenter som British Airways, SWISS og Cathay Pacific, der alle tilbyder helt flade senge på Business Class.

Det bliver der lavet om på nu, hvor franskmændende tager et tigerspring fremad og lukker hullet til konkurrenterne.

Verdens bedste Business Class sæde

For det første får Air France nu den længe ønskede 180 grader flade seng. For det andet får alle Business Class passagerer adgang til midtergangen, da stolene er opstillet 1-2-1 med blot et enkelt sæde ved vinduet og to i midten. For det tredje er stolene opstillet i en slagt ‘omvendt sildeben’, der giver en ypperlig fornemmelse af at sidde i sin egen lille hule – eller ‘kokon’ som Air France poetisk kalder det – og få fornemmelsen af at være helt privat.

For passagererne ved vinduet vil det sige, at de sidder drejet skråt indad kiggende mod vinduet, blå himmel og de underliggende skyer.

Intet andet selskab i Europa tilbyder tilsvarende god plads til deres Business Class passagerer.

Det nye Air France Business Class sæde er som udgangspunkt ikke unik. Det er udviklet i samarbejde med Zodiac Aerospace, og samme sæde ses bl.a. hos det fem-stjernede flyselskab Cathay Pacific, hvor det har fået en entusiastisk modtagelse, og var medvirkende årsag til at Cathay Pacific vandt prisen for bedste Business Class.

Det er dermed et sæde, der i forvejen har begejstret hundredetusindvis af rejsende, som nu bliver installeret på de franske fly. Air France har dog fået lavet en række modifikationer af sædet, så det er ikke 100% identisk med sædet hos andre selskaber.

Kun på Boeing 777

Med til sædet hører også en 16 tommer ‘touch screen’ med over 1.000 timers underholdninger, der betjenes som en tablet. Her vil også være stikkontakt til computeren, USB stik samt støjreducerende hovedtelefoner.

Det er i alt 2.012 nye Business Class stole, der skal installeres på de franske fly mellem juni i år og sommeren 2016. Det tager således to år at nå rundt til alle selskabets 44 Boeing 777 fly, som vil få de nye stole installeret.

Bemærkelsesværdigt er det, at de nye sæder IKKE bliver installeret på selskabets flagskib Airbus A380, ligesom Air Frances Airbus A340 og A330 samt Boeing 747 heller ikke får de nye stole. Med til historien hører, at Air France planlægger at lade de hæderkronede Boeing 747 fly forlade flåden i 2016.

I forvejen har Air France et højt niveau for forplejning ombord, og selv ikke den engang så forhadte Charles de Gaulle lufthavn i Paris kan længere bruges som undskyldning for at vælge Air France fra. Der er investeret massivt i den parisiske hovedlufthavn som i dag fremstår lys og venlig, og tiden det tager at skifte flyet fra Danmark ud med den store maskine til USA, Afrika eller Asien er i dag nede på et minimum og vil opleves gnidningsløst.

Air France New Business Class 2 Air France New Business Class 3