RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

Norwegian bestiller nye og større Dreamliner fly

Af Kenneth Karskov

Norwegian har indgået aftale om yderligere fire nye Dreamlinere med levering i 2017 og 2018. Med den nye aftale kommer Norwegian foreløbig op på en flåde af 14 langdistancefly.

Flyene er den nye model 787-9 Dreamliner, som er noget større end den, Norwegian i dag bruger på sine langdistanceruter.

Norwegian har i dag tre fly af typen 787-8 Dreamliner i flåden og yderligere fem i bestilling. Endvidere har selskabet allerede aftale om to 787-9 Dreamlinere med levering i 2016. Med den sidste aftale kommer Norwegian foreløbig op på en flåde bestående af 14 langdistancefly, hvoraf fire leveres i 2014, et i 2015, to i 2016, to i 2017 og to i 2018.

”For at kunne drive en konkurrencedygtig langdistanceoperation er vi helt afhængige af endnu flere nye, omkostningseffektive fly. Jeg er meget tilfreds med, at vi nu har sikret os yderligere fire fly af den nye model 787-9 Dreamliner,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos.

Den større Dreamliner-model er seks meter længere og har plads til op mod 20% flere passagerer og er endnu mere brændstofeffektiv og miljøvenlig end 787-8 modellen.