RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

Nyt gebyr: Bliv fri for børnene – betal lidt ekstra

Af Kenneth Karskov

Hvordan kommer flybranchens næste gebyr til at se ud? Et kig mod Singapore kan give en indikation, for her tilbyder et lavprisselskab nu børnefri-zoner mod et ekstra gebyr.

Det er lavprisselskabet Scoot, der flyver de lange stræk fra Singapore til bl.a. Kina, Japan, Sydkorea og Australien, som tilbyder passagererne at slippe for børnene på den lange rejse, hvis de er villige til at betale ekstra.

Dette er seneste eksempel på, hvor kreative lavprisselskaberne er i deres jagt på ekstra indtægter, men for en gang skyld også et eksempel på et gebyr, der af mange rejsende nok vil blive opfattet positivt.

Børnefri-zone og ekstra benplads

Den “børnefri-zone” – kaldet “ScootinSilence’ – vil være at finde på de første syv rækker af Economy Class kabinen. Udover visheden om, at der ikke må sidde børn under 12 år på disse syv rækker, så vil kunderne også nyde godt af ekstra benplads.

Således vil mange passagerer opleve det som en service, der er værd at betale ekstra for. Samtidig vil rejsende med børn slippe for de mest ondskabsfulde blikke fra rejsende, der ikke har overskud til børn på flyet. Og flyselskabet tjener ekstra penge.

I familie med Singapore Airlines

Scoot er datterselskab af det fem-stjernede Singapore Airlines, og forskellen kunne umuligt være større. Hvor Singapore Airlines er et af verdens bedste flyselskaber med ypperlige service, så er Scoot lavprisflyvning i yderste potens, hvor al komfort, service, underholdning og forplejning koster ekstra.

Scoot har seks langdistancefly i flåden i form af Boeing 777-200ER, som kommer fra moderselskabet Singapore Airlines. Scoot har ordrer på i alt tyve Boeing 787 Dreamliner fly, hvoraf de første vil blive leveret i indeværende år.

Kilde: http://www.flyscoot.com/index.php/en/pr61-scoot-launches-scootinsilence.html