RSS

BREAKING NEWS

Kan du gætte, hvor vi oftest flyver hen? Her er lufthavnens Top 10...

Af Kenneth Karskov // Hvor tror du vi oftest rejser hen, når vi stiger ombord på flyet i Københavns Lufthavn? Svaret er hverken New York eller Bangkok, men en stor europæisk hovedstad - kan du gætte hvilken? Københavns Lufthavne har offentliggjort listen m…

Qatar dropper USA-romance

Af Kenneth Karskov // Qatar Airways dropper den planlagte investering i American Airlines. Det kommer ovenpå en kølig modtagelse af planerne fra det amerikanske flyselskabs ledelse og medarbejdere. Det var i slutningen af juni at Qatar udtrykte interesse i…

Her er verdens 15 bedste flyselskaber i 2017

Af Kenneth Karskov // Lille spejl på væggen dér, hvem er det bedste flyselskab i verden her? Kåringer findes der mange af i flybranchen, men den årlige World Airline Awards, som analysefirmaet Skytrax står bag, har efterhånden fået status af, at være flybr…

  • 1
  • 2
  • 3

Nyt gebyr: Bliv fri for børnene – betal lidt ekstra

Af Kenneth Karskov

Hvordan kommer flybranchens næste gebyr til at se ud? Et kig mod Singapore kan give en indikation, for her tilbyder et lavprisselskab nu børnefri-zoner mod et ekstra gebyr.

Det er lavprisselskabet Scoot, der flyver de lange stræk fra Singapore til bl.a. Kina, Japan, Sydkorea og Australien, som tilbyder passagererne at slippe for børnene på den lange rejse, hvis de er villige til at betale ekstra.

Dette er seneste eksempel på, hvor kreative lavprisselskaberne er i deres jagt på ekstra indtægter, men for en gang skyld også et eksempel på et gebyr, der af mange rejsende nok vil blive opfattet positivt.

Børnefri-zone og ekstra benplads

Den “børnefri-zone” – kaldet “ScootinSilence’ – vil være at finde på de første syv rækker af Economy Class kabinen. Udover visheden om, at der ikke må sidde børn under 12 år på disse syv rækker, så vil kunderne også nyde godt af ekstra benplads.

Således vil mange passagerer opleve det som en service, der er værd at betale ekstra for. Samtidig vil rejsende med børn slippe for de mest ondskabsfulde blikke fra rejsende, der ikke har overskud til børn på flyet. Og flyselskabet tjener ekstra penge.

I familie med Singapore Airlines

Scoot er datterselskab af det fem-stjernede Singapore Airlines, og forskellen kunne umuligt være større. Hvor Singapore Airlines er et af verdens bedste flyselskaber med ypperlige service, så er Scoot lavprisflyvning i yderste potens, hvor al komfort, service, underholdning og forplejning koster ekstra.

Scoot har seks langdistancefly i flåden i form af Boeing 777-200ER, som kommer fra moderselskabet Singapore Airlines. Scoot har ordrer på i alt tyve Boeing 787 Dreamliner fly, hvoraf de første vil blive leveret i indeværende år.

Kilde: http://www.flyscoot.com/index.php/en/pr61-scoot-launches-scootinsilence.html