RSS

BREAKING NEWS

Nu kommer første Norwegian-rute til Canada

Af Kenneth Karskov // Norwegian spreder endnu engang vingerne, og sætter en nål mere i rutekortet med dagens annoncering af en rute til Canada. Det norske lavprisselskab vil flyve dagligt fra Dublin i Irland til Toronto i Canada fra marts næste år. Dog vil…

Icelandair lancerer fly i 100-års bemaling

Af Kenneth Karskov // Icelandair har løftet sløret for endnu en bemærkelsesværdig udsmykning af selskabets fly. Islændingene har tidligere lavet det smukke nordlys-fly, Hekla Aurora, og nu maler Icelandair en af selskabets Boeing 757-300 maskiner i farverne f…

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

  • 1
  • 2
  • 3

Finnair giver “garanti” for flade senge til udvalgte rejsemål

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Finnair dedikerer fly med flade senge i Business Class til særlige ruter. Ni ruter vil få full-flat sæder, og New York og Tokyo står først for.

Finnairs Business Class er kåret som nordens bedste, men ikke alle Finnairs fly har de nye full-flat Business Class sæder installeret. Således har det været svært for kunderne at vide, hvilket produkt de kunne forvente på de lange oversøiske flyrejser.

Det vil Finnair nu råde bod på, og fra 1. april 2014 vil selskabet dedikere flyene med de nye sæder til ni særlige ruter. I første omgang New York og Tokyo, fra 1. maj omfatter “garantien” Beijing i Kina og Seoul i Sydkorea, og fra 1. juni bliver det udvidet til også at gælde Hanoi, Hong Kong, Nagoya, Osaka og Shanghai.

Det betyder samtidig, at de rejsende med Finnair til til bl.a. Bangkok, Singapore og Delhi IKKE vil få de nye Business Class sæder i denne omgang.

De nye sæder findes allerede på fire af Finnairs Airbus A330, og giver Business Class passageren en 180 grader flad og to meget lang seng. Sæderne er en del af Finnairs omfattende 215 millioner kroner dyre retrofit-program, der skal sikre nye kabiner på Finnairs Airbus A330 og A340.

Planen er 12 af Finnairs flåde på15 Airbus A330 og A340 skal have de nye sæder. Tre ældre maskiner vil ikke gå opgraderet deres kabiner, da disse tre maskiner bliver de første som Finnair skiller sig af med, når selskabet modtager nye Airbus A350 XWB i anden halvdel af 2015.

Derfor vil forsikringen om helt flade senge på Business Class være omfattet af et lille “men”, for tekniske problemer betyde, at Finnair må skifte et fly ud og sætte et af de ældre fly ind som erstatning. Her vil kunderne opleve en Business Class kabine, hvor stolene nok kan foldes ud til en seng, men dog ikke en 180 grader flad seng.