RSS

BREAKING NEWS

Nu kommer ruten til “Nordens Venedig”…. i Rusland!

Af Kenneth Karskov // Snart bliver det igen muligt at flyve direkte fra København til en af Ruslands smukkeste byer. "Nordens Venedig" rummer over fem millioner indbyggere og har fået sit tilnavn på grund af byens mange kanaler. Det er det russiske flysels…

Ny rute til Singapore

Af Kenneth Karskov // “Vi holder ord og fortsætter med at ekspandere vores netværk af asiatiske destinationer”, siger Rafał Milczarski, øverste direktør i det polske medlem af Star Alliance, LOT Polish Airlines. Med de ord kan han løfte sløret for flyselskabe…

Største vinterprogram i 94 år

Af Kenneth Karskov // Finnair gør klar til det største vinterprogram nogensinde i flyselskabets 94- årige historie. Den store vintersatsning inkluderer 64 planlagte afgange hver uge til sol og varme i Asien, Nord- og Centralamerika, bl.a. 16 ugentlige afgange…

  • 1
  • 2
  • 3

Finnair giver “garanti” for flade senge til udvalgte rejsemål

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Finnair dedikerer fly med flade senge i Business Class til særlige ruter. Ni ruter vil få full-flat sæder, og New York og Tokyo står først for.

Finnairs Business Class er kåret som nordens bedste, men ikke alle Finnairs fly har de nye full-flat Business Class sæder installeret. Således har det været svært for kunderne at vide, hvilket produkt de kunne forvente på de lange oversøiske flyrejser.

Det vil Finnair nu råde bod på, og fra 1. april 2014 vil selskabet dedikere flyene med de nye sæder til ni særlige ruter. I første omgang New York og Tokyo, fra 1. maj omfatter “garantien” Beijing i Kina og Seoul i Sydkorea, og fra 1. juni bliver det udvidet til også at gælde Hanoi, Hong Kong, Nagoya, Osaka og Shanghai.

Det betyder samtidig, at de rejsende med Finnair til til bl.a. Bangkok, Singapore og Delhi IKKE vil få de nye Business Class sæder i denne omgang.

De nye sæder findes allerede på fire af Finnairs Airbus A330, og giver Business Class passageren en 180 grader flad og to meget lang seng. Sæderne er en del af Finnairs omfattende 215 millioner kroner dyre retrofit-program, der skal sikre nye kabiner på Finnairs Airbus A330 og A340.

Planen er 12 af Finnairs flåde på15 Airbus A330 og A340 skal have de nye sæder. Tre ældre maskiner vil ikke gå opgraderet deres kabiner, da disse tre maskiner bliver de første som Finnair skiller sig af med, når selskabet modtager nye Airbus A350 XWB i anden halvdel af 2015.

Derfor vil forsikringen om helt flade senge på Business Class være omfattet af et lille “men”, for tekniske problemer betyde, at Finnair må skifte et fly ud og sætte et af de ældre fly ind som erstatning. Her vil kunderne opleve en Business Class kabine, hvor stolene nok kan foldes ud til en seng, men dog ikke en 180 grader flad seng.