RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du betale sædegebyret med bonuspoint

Af Kenneth Karskov // Gratis flybilletter, opgraderinger og hotelværelser. Det er mange muligheder for at bruge bonuspoint, men i takt med at de traditionelle flyselskaber er begyndt at opkræve gebyrer for ting, der tidligere var en del af flybillettens pris,…

Nu kommer der lavprisfly mellem Europa og Indien

Af Kenneth Karskov // Det islandske lavprisselskab WOW air har annonceret, at de vil åbne en rute til den indiske hovedstad Delhi. Dermed tager islændingene hul på en ny æra, hvor det bliver muligt at flyve lavpris til verdens største demokrati. Hidtil har…

Når flyselskaber sponserer fodbold... og det stikker af for dem

Af Kenneth Karskov // I sidste måned kunne Qatar Airways meddele, at de bliver ny sponsor for det italienske fodboldhold AS Roma. Dermed kommer flyselskabets navn på maven af de ikoniske bordeauxrøde trøjer indtil sommeren 2021. AS Roma er et af Italiens s…

  • 1
  • 2
  • 3

Singapore Airlines introducerer Premium Economy

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Premium Economy fænomenet breder sig fortsat til flere og flere selskaber. Seneste i rækken til at indføre en kabine imellem Business Class og Ecobomy Class er velrenommerede Singapore Airlines.

Det femstjernede flyselskab har ellers længe fastholdt, at deres Economy Class var så god, at der ikke var plads i produktsortimentet til Premium Economy, men nu har Singapore Airlines skiftet standpunkt.

Singapore Airlines har ikke afsløret detaljer om mellemkabinen endnu, men typisk indeholder Premium Economy produktet en bredere stol, mere benplads, lidt bedre mad og en separat kabine placeret mellem Economy og Business Class.

Fra anden halvdel af 2015

Singapores Premium Economy kabine vil se dagens lys i anden halvdel af 2015 på selskabets Boeing 777-300ER og derefter på flåden af Airbus A380.

Singapore følger således i fodsporene på bl.a. Cathay Pacific, der traditionelt har været betragtet som Singapores konkurrent i Asien. I 2011 annoncerede Cathay Pacific efter lange overvejelser, at selskabet ville introducere Premium Economy.

Premium Economy har længe været i høj kurs blandt de europæiske flyselskaber, bl.a. hos SAS, British Airways, Virgin Atlantic, Air France og senest Lufthansa, og vinder nu også indpas i Asien.

Indtil videren er der dog ingen tegn på at mellemklassen finder vej til de arabiske selskaber. Således har hverken Qatar Airways, Emirates eller Etihad en separat kabine til de som ønsker lidt mere plads end på almindelig økonomiklasse, men som samtidig synes at Business Class er for dyrt.