RSS

BREAKING NEWS

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

Ny rekord: Aldrig før har SÅ mange rejst med Norwegian

Af Kenneth Karskov // Den 22. januar er det 25 år siden, at lavprisselskabet Norwegian blev skabt, og et kvart århundrede senere kan Norwegian kalde sig Nordens største flyselskab. Det er især de seneste år, at passagerudviklingen er gået stærkt, og nu kan…

  • 1
  • 2
  • 3

Emirates’ brandværdi: 43 milliarder

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flyselskabet Emirates er for første gang med på top 200 over over verdens største brands, viser ”2015 Brand Finance Global 500”-rapporten, som blev udgivet i denne uge.

Det er fjerde år i træk, at Emirates klatrer op af listen. Nu er flyselskabet nummer 196 på listen, hvilket er en fremgang på 38 pladser på blot 12 måneder. Emirates’ anslåede brandværdi er vokset mere end 21% til 43 milliarder danske kroner. Flyselskabet bevarer dermed sin position som det mest værdifulde brand flybranchen.

“Vores mål er at blive et af verdens førende livsstilsbrands og gøre Emirates-navnet synonym med rejser og oplevelser,” siger Sir Tim Clark, President Emirates Airline.

Verdens mest værdifulde blandt flyselskaber

“Brandværdien på 6,6 milliarder dollars gør Emirates’ brand til verdens mest værdifulde blandt flyselskaber. Emirates’ omfattende sportssponsorater og globale rutenetværk gør brandet kendt i hele verden. Men det er Emirates’ ekstraordinære service og pålidelighed, der virkelig underbygger brandet,“ kommenterer David Haigh, Brand Finance CEO.

I 2014 markerede Emirates rekordmange lanceringer af A380-ruter med 10 nye ruter, hvilket bringer antallet af destinationer i netværket op på 145 destinationer, fra Guangzhou til Buenos Aires, der spænder over seks kontinenter. I 2015 opererer flyselskabet med i gennemsnit 3.500 flyvninger om ugen.