Mandag præsenterede SAS sin nye kabine på selskabets langdistancefly til Asien og USA ved et storstilet show for presse og inviterede gæster i en hangar i Københavns Lufthavn. SAS chef Rickard Gustafsson bød velkommen foran et stort hvidt lærred, der gemte på dagens æresgæst, flyet Erik Viking. Efter tæppefald trådte en sangerinde ud af døren på flyet. Syngende spadserede hun ned ad trappen til en række dansere, og dermed var showet skudt i gang. SAS bød derefter på et kig op i den nye kabine samt smagsprøver fra Business Class menuen, inklusive vine, champagne, vodka og øl. Således var det en sjælden god mulighed for at smage på nogle lækkerier fra køkkenet, den elegante Henriot champagne (som SAS har serveret i et utal af år), og de to Mikkeller øl – Wit og Red – som bryggeriet har lavet specielt til SAS. For nuværende er disse øl kun tilgængelige på SAS Business, men fra foråret vil de også være at finde i de øvrige kabiner, kunne bryggeriet fortælle ved samme lejlighed. Hovedattraktionen var dog den splinternye kabine, der med et kvantespring sender SAS op i den europæiske superliga. Det gamle produkt har længe trængt til udskiftning. SAS har konsekvent haltet efter konkurrenter som Finnair, British Airways og andre europæiske selskaber, men det bliver der nu lavet om på. Farvevalget er skiftet fra den traditionelle “SAS blå” til en grålig, jordfarvet tone, som skal indgyde ro. og samtidig har kabinen fået ‘mood lightning’, der toner kabinen i lækre farver, som er med til at hæve kvalitetsindtrykket.
Reportage: SAS’ nye kabine præsenteret
Af Kenneth Karskov
Mandag præsenterede SAS sin nye kabine på selskabets langdistancefly til Asien og USA ved et storstilet show for presse og inviterede gæster i en hangar i Københavns Lufthavn. SAS chef Rickard Gustafsson bød velkommen foran et stort hvidt lærred, der gemte på dagens æresgæst, flyet Erik Viking. Efter tæppefald trådte en sangerinde ud af døren på flyet. Syngende spadserede hun ned ad trappen til en række dansere, og dermed var showet skudt i gang. SAS bød derefter på et kig op i den nye kabine samt smagsprøver fra Business Class menuen, inklusive vine, champagne, vodka og øl. Således var det en sjælden god mulighed for at smage på nogle lækkerier fra køkkenet, den elegante Henriot champagne (som SAS har serveret i et utal af år), og de to Mikkeller øl – Wit og Red – som bryggeriet har lavet specielt til SAS. For nuværende er disse øl kun tilgængelige på SAS Business, men fra foråret vil de også være at finde i de øvrige kabiner, kunne bryggeriet fortælle ved samme lejlighed. Hovedattraktionen var dog den splinternye kabine, der med et kvantespring sender SAS op i den europæiske superliga. Det gamle produkt har længe trængt til udskiftning. SAS har konsekvent haltet efter konkurrenter som Finnair, British Airways og andre europæiske selskaber, men det bliver der nu lavet om på. Farvevalget er skiftet fra den traditionelle “SAS blå” til en grålig, jordfarvet tone, som skal indgyde ro. og samtidig har kabinen fået ‘mood lightning’, der toner kabinen i lækre farver, som er med til at hæve kvalitetsindtrykket.
Mandag præsenterede SAS sin nye kabine på selskabets langdistancefly til Asien og USA ved et storstilet show for presse og inviterede gæster i en hangar i Københavns Lufthavn. SAS chef Rickard Gustafsson bød velkommen foran et stort hvidt lærred, der gemte på dagens æresgæst, flyet Erik Viking. Efter tæppefald trådte en sangerinde ud af døren på flyet. Syngende spadserede hun ned ad trappen til en række dansere, og dermed var showet skudt i gang. SAS bød derefter på et kig op i den nye kabine samt smagsprøver fra Business Class menuen, inklusive vine, champagne, vodka og øl. Således var det en sjælden god mulighed for at smage på nogle lækkerier fra køkkenet, den elegante Henriot champagne (som SAS har serveret i et utal af år), og de to Mikkeller øl – Wit og Red – som bryggeriet har lavet specielt til SAS. For nuværende er disse øl kun tilgængelige på SAS Business, men fra foråret vil de også være at finde i de øvrige kabiner, kunne bryggeriet fortælle ved samme lejlighed. Hovedattraktionen var dog den splinternye kabine, der med et kvantespring sender SAS op i den europæiske superliga. Det gamle produkt har længe trængt til udskiftning. SAS har konsekvent haltet efter konkurrenter som Finnair, British Airways og andre europæiske selskaber, men det bliver der nu lavet om på. Farvevalget er skiftet fra den traditionelle “SAS blå” til en grålig, jordfarvet tone, som skal indgyde ro. og samtidig har kabinen fået ‘mood lightning’, der toner kabinen i lækre farver, som er med til at hæve kvalitetsindtrykket.
by
Tags: