RSS

BREAKING NEWS

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

Ny rekord: Aldrig før har SÅ mange rejst med Norwegian

Af Kenneth Karskov // Den 22. januar er det 25 år siden, at lavprisselskabet Norwegian blev skabt, og et kvart århundrede senere kan Norwegian kalde sig Nordens største flyselskab. Det er især de seneste år, at passagerudviklingen er gået stærkt, og nu kan…

  • 1
  • 2
  • 3

Ingen kompensation for mistet Dreamliner oplevelse

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Da Norwegian måtte udskifte Dreamliner flyet med ældre erstatningsfly, følte mange kunder sig snydt for den annoncerede ekslusive oplevelse ombord. Nu har Forbrugerklagenævnet slået fast i fem principielle sager, at det ikke giver grundlag for at forvente en kompensation.

”I de fem sager er forbrugerne nået frem til den aftalte destination på det aftalte tidspunkt. Derfor har et flertal i nævnet vurderet, at forbrugerne har fået, hvad de betalte for, nemlig transporten, og at de ikke har krav på et afslag i prisen,” siger kontorchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Camilla Hesselby.

Norwegian slog stort på Dreamliner oplevelsen, da selskabet søsatte planerne om langdistanceflyvninger. Da tidspunktet for opstart af ruterne nærmede sig, stod det imidlertid klart, at Norwegian ikke ville kunne levere den lovede Dreamliner oplevelse, og derfor tilbød selskabet at kunderne kunne annullere rejsen og få refunderet flybillettens fulde værdi.

Nu har Forbrugerklagenævnet afgjort, at rejsende ikke kan forvente at blive transporteret af en særlig flytype.

I sin vurdering af sagerne har Forbrugerklagenævnet lagt vægt på:

•    at forbrugerne blev transporteret til de aftalte destinationer til aftalt tid
•    at der må være et vist råderum for flyselskabet til udførelsen af transportaftalen
•    at forbrugerne ved bestillingen accepterede Norwegians aftalebetingelser, hvor det fremgår, at selskabet til enhver tid efter bookingen kan ”… change the timetable or cancel, change, reroute or delay a flight if this is warranted for reasons beyond the control of the Carrier, of for safety/security reasons.”
•    at Norwegians markedsføring af Dreamlineren ikke har været så markant og massiv, at flyvningen med denne bestemte flytype kan anses som en del af aftalen mellem Norwegian og forbrugerne