RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

Ombord på Finnairs nye A350

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Torsdag viste Finnair deres nye stolthed frem for den danske presse. Airbus A350 XWB er det nyeste fly fra Airbus fabrikkerne, og Finnair er det første europæiske flyselskab til at modtage et eksemplar af det nye langdistance fly.

“Beslutningen om at bestille A350 blev taget for ti år siden”, fortæller Juha Järvinen fra Finnairs topledelse forud for turen med det nye fly. “Nu er det her endelig og første destination bliver Shanghai, som er vores vigtigste rute i Asien”, siger han.

Inden flyet går i fast rutefart mellem Finland og Kina er maskinen på rundtur til en række europæiske lufthavne. Både så personalet kan vænne sig til den nye flyver og samtidig som en slags charmeoffensiv for det finske flyselskab for pressen i de forskellige lande, i dag for journalister fra Danmark.

“Interessen for disse særflyvninger har faktisk været rigtigt stor. Folk har været meget nysgerrige omkring det nye fly og nogle afgange har sågar været fulde”, fortæller Juha Järvinen.

Flyet byder på en markant opgradering af rejseoplevelsen for passagererne. På Business Class sender det Finnair op i den europæiske topklasse, men også på Economy Class er der en række forbedringer.

Større vinduer, der giver mere lys i kabinen. Bedre indeklima. Trådløst internet (koster 5 EUR for en time og 15 EUR for hele flyvningen). Bedre skærme til alle passagerer med flere muligheder. Samtidig et moderne lyssystem, der ubevidst skal gøre flyveturen mere behagelig.

“Ved udgangen af 2016 vil der være fem byer i Asien, som vi vil betjene med det nye fly. Vi starter med Shanghai, som er vores mest lukrative rute”, siger Juha Järvinen.

For udfordringen er, at flyselskabet kun har ét af disse fly indtil videre. Flere vil efterhånden komme til, men når flyet går i fast rutefart er det kun passagererne på ruten til Shanghai som får glæde af den nye luksus i luften.

Finnairs nye stolthed kan opleves på ruten mellem København og Helsinki indtil d. 3. november.

Finnair-A350-cockpit

Herover: Cockpittet på Airbus A350 inden afgang fra Helsinki til København

Finnair-Business-Class-dinner-A350

Herover: Business Class byder på uovertruffen komfort på Finnairs nye A350

Finnair A350XWB Business Class 2

Herover: På Finnairs nye Business Class har alle adgang til midtergangen

Finnair A350XWB Economy Class 2

Herover: Også på Economy Class er forskellen til at tage og føle på, bl.a. med større skærme og stik til telefoner og iPads.

Finnair A350 XWB Economy Class