RSS

BREAKING NEWS

Emirates gør klar til A380 nummer 100

Af Kenneth Karskov // Verdens største operatør af dobbeltdækkerflyet A380 gør klar til at modtage fly nummer 100. Det sker fredag den 3. november 2017. Over 80 millioner passagerer har siddet på en af Emirates snart hundrede eksemplarer af verdens største …

Godt nyt for dansk turisme: Kinesisk flyselskab til København

Af Kenneth Karskov // Københavns Lufthavn kan se frem til at kunne tilføje et kinesisk flyselskab til porteføljen fra næste forår. Kina er et af verdens største markeder fra flytrafik, og den danske turistbranche higer efter flere kinesiske turister til la…

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

  • 1
  • 2
  • 3

Snøft… Dragonair forsvinder

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

For Kina-rejsende har Dragonair i over 30 år stået som en velkommen undtagelse til reglen om, at kinesiske flyselskaber sjældent er gode.

Selv til mindre kinesiske byer, hvor valgmulighederne i bedste fald har budt på Air China, China Eastern eller China Southern Airlines, så har Dragonair altid været muligheden for at sætte sig ombord på et fly og føle sig i gode hænder.

Her var servicen altid høj, der var styr på tingene og flyene var af nyere dato. Især i de første årtier efter selskabets etablering i 1985 stod de således i skarp kontrast til de kinesiske flyselskaber.

Dragonair er i dag et datterselskab af det fem-stjernede Cathay Pacific og flyver fra Hong Kong til 52 destinationer, heraf mange i Kina. Det gælder både storbyerne Shanghai og Beijing, men også til en række mindre kendte destinationer som Zhengzhou, Ningbo og Dalian.

Nu bliver Dragonair rebrandet, så selskabet kommer tættere på moderselskabet Cathay Pacific. “Cathay Dragon” bliver det nye navn, som skal sikre, at passagerer der flyver ind til Hong Kong med Cathay Pacific nemmere finder sig til rette på den næste flyvning videre til Kina ombord på “Cathay Dragon”.

Dragen er et mytologisk væsen, der i Kina forbindes med succes, styrke og magt. Det er således tanken, at Dragonairs gamle dragelogo også i fremtiden får en plads på flyet, men at Cathay Pacifics logo overtager pladsen på haleroret – dog ikke med den karakteristiske grønne baggrund, men med rød.

Første fly med Cathay Dragon brandingen på bliver en Airbus A330-300, som vil stå klar til april.

NEO05