RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber ifølge Tripadvisor

Af Kenneth Karskov // Tripadvisor har afholdt deres årlige Travelers' Choice prisuddeling, og i 2018 er det Singapore Airlines, som rejsesiden kårer til verdens bedste flyselskab. Tripadvisors liste er baseret på de mange anmeldelser, som millioner af brug…

4 millioner har fløjet med Norwegian mellem Aalborg og København

Af Kenneth Karskov // Otte gange om dagen flyver Norwegian på indenrigsstrækningen mellem København og Aalborg. Med årene er det blevet til rigtigt mange passagerer, og nu kan flyselskabet meddelele, at de har rundet 4 millioner rejsende på strækningen. ”T…

Icelandair får fabriksnye fly

Af Kenneth Karskov // Bedre plads i kabinen og nye vinduer med bedre udsyn. Sådan præsenterer Icelandair fordelene for passagererne ved deres nye fly, Boeing 737 MAX 8. Det islandske flyselskab har længe været trofast overfor Boeing og har en lang traditio…

  • 1
  • 2
  • 3

Vender trenden? Igen gratis forplejning på flyruter i USA

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Først var USA foregangsland for at fjerne den gratis forplejning på Economy Class. De store amerikanske flyselskaber American, Delta og United var hårdt presset på økonomien efter 9/11 og indledte en nødvendig og intens jagt på enhver form for besparelse.

En af de ting som røg var gratis forplejning på amerikanske indenrigsflyvninger. På trods af, at de længste amerikanske indenrigsflyvninger varer over seks timer (og hvis vi inkluderer ruter til Hawaii så tager det knap 12 timer at flyve fra New York til Honolulu), så mente flyselskaberne ikke længere at det var deres ansvar at servere gratis mad. Eller bare lidt snacks.

Sidenhen fulgte flere europæiske selskaber trop, bl.a. SAS, Finnair og Brussels Airlines, og samtidig med lavprisselskabernes markante fremgang, hat det betydet at mange passagerer i dag ikke har en forventning om gratis mad og drikke.

Nu vender trenden i USA.

American Airlines har netop genindført gratis snacks på lange amerikanske indenrigsruter, og får resten af rutenetværket med i løbet af april måned. United og Delta byder også på lidt at tygge i, og det gælder sågar hos alle lavprisselskabers moder, Southwest Airlines.

Men inden tanken om et fuldt måltid mad på en amerikansk indenrigsflyvning sætter sig fast, så er det værd at bemærke, at selskaber alle taler om “gratis snacks”.

Hos American får passagererne en småkage om morgenen, og saltkringler senere på dagen. United smider en hollandsk karamelvaffel på bordet, hos Delta er det også en lille kage og sidst men ikke mindst tilbyder Southwest lidt peanuts.

Så ikke nogen bakke som på de oversøiske ruter til Europa og Asien, men dog en indikation af at flybranchen har det bedre og passageroplevelsen på Economy Class bliver forbedret.