Norwegians bonusprogram runder 4 mio medlemmer

Af Kenneth Karskov
Hver dag melder 2.000 rejsende sig ind i Norwegians loyalitetsprogram, Norwegian Reward. I løbet af sidste år steg medlemstallet med 750.000, og ud af de fire millioner medlemmer er 450.000 danskere. ”Vi er meget tilfredse med, at fire millioner passagerer har valgt at blive medlem af Norwegian Reward. Vi ser en stor medlemsvækst i nye markeder, særligt i England og Spanien”, siger Norwegian Reward-chef Brede Huser. Norwegians fordelsprogram adskiller sig fra flybranchens øvrige bonusprogrammer ved, at der ikke er tale om optjening af point efter længden på flyrejsen, som så kan bruges, når medlemmet har indsamlet en vis mængde point. I Norwegian Rewards programemt opspares en kredit i form af CashPoints. Antallet af CashPoints er reguleret af prisen for flybilletten, og selv på en billig billet til Aalborg vil der bliver optjent CashPoints. Disse point kan så bruges på den næste flyrejse, hvor de vil blive fratrukket prisen. Det giver to fordele: For det første er der ingen restriktioner på brug af CashPoints, som det ellers kendes fra bonusrejser. Find en rejse på Norwegians hjemmeside, betal med CashPoints og en eventuel resterende del med kreditkortet, og kom så afsted. Den anden fordel er, at at selv folk der ikke rejser så tit, har glæde af loyalitetsprogrammet. I de traditionelle bonusprogrammer er det en typisk anke fra mange, at de aldrig når at få samlet point nok til gratisrejser, før pointene løber ud. ”Norwegian Reward gør det muligt for alle at tjene CashPoints uanset, hvor ofte folk rejser. Alle vores sæder er lige så tilgængelige for dem, som betaler med CashPoints som for alle andre. Dette er helt unikt sammenlignet med andre loyalitetsprogrammer”, siger Brede Huser. Således er Norwegian Reward med til at definere en ny måde at tænke flyselskabernes bonusprogrammer på, og flere selskaber ses i færd med at lancere lignende programmer. Det gælder bl.a. flyselskabet Brussels Airlines, hvor bonusprogrammet hidtil har heddet Miles & More, men som supplement har belgierne nu lanceret et fordelsprogrammet “Loop”. Her er grundtanke den samme, nemlig opspar en rabat, du kan bruge på din næste rejse. Pointene i Brussels Airlines’ nye Loop program er gyldige resten af livet, så længe der foretages én årlig rejse med Brussels Airlines. Omvendt så rummer hverken Norwegian Reward eller Brussels Airlines’ Loop de servicefordele, som er en stor del af de traditionelle bonusprogrammer, hvor guldkortholdere nyder godt af fast track, Business Class check-in, loungeadgang med videre.


Posted

in

by