RSS

BREAKING NEWS

Indisk fly-topchef: Norden er interessant, men...

Af Kenneth Karskov // “Vi kan sagtens forestille os flere destinationer i Europa”, siger Guarang Shetty, en af de to øverstplacerede i det ambitiøse indiske flyselskab Jet Airways, til Flybranchen.dk. Jet Airways er Indiens næststørste flyselskab, kun over…

Lufthansa bekræfter: Vil købe Alitalia

Af Kenneth Karskov // Blot få dage efter Lufthansas delvise overtagelse af airberlin, er det store flyselskab nu ude at bekræfte, at det har budt på et andet skrantende flyselskab: Italienske Alitalia. Lufthansa har dog besluttet ikke at byde på hele Alita…

Se listen: SAS åbner 5 ny ruter fra København

Af Kenneth Karskov // SAS åbner 5 nye ruter fra København. Det sker i forbindelse med flyselskabets  sommerprogram 2018, som selskabet tager hul på d. 24. marts næste år. Fra Københavns Lufthavn vil der være direkte SAS-flyvninger til Mellemøstens Paris, B…

  • 1
  • 2
  • 3

Flere vælger ‘den lille luksus’

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flere vælger at flyve lidt mere bekvemt på de lange flyvninger til Asien og USA, meddeler Finnair.

For tre år siden lancerede Finnair konceptet “Finnair Economy Comfort”, som er pladserne allerforrest i Economy Class kabinen på de interkontinentale fly Airbus A330 og A350.

Selve sæderne er som udgangspunkt identisk med resten af økonomiklassen, men Economy Comfort pladserne har 8 til 13 cm ekstra benplads. Der er således ekstra plads til knæene, men ikke til albuerne, hvor afstanden til sidemanden er den samme som længere bagude.

Derudover rummer en plads på Economy Comfort en række fordele som støjreducerende hovedtelefoner, bekvemme nakkestøtter, rejsesæt med sovemaske, ørepropper og tandbørste samt prioriteret boarding og hurtig udstigning.

Dermed lægger Finnairs Economy Comfort sig på lige linje med KLMs Economy Comfort og Brussels Airlines “Economy Privilege”. Fælles for disse produkter er, at der er tale om almindelige Economy Class sæder med ekstra benplads.

Dermed adskiller Economy Comfort sig fra Premium Economy hos f.eks. SAS (i form af SAS Plus), Air France og Singapore Airlines, hvor der er tale om en separat kabine på langdistanceflyene med markant bredere sæder, benstøtter, endnu mere benplads samt opgraderet mad og drikke.

Economy Comfort er en mere simpel løsning, men typisk også til en billigere pris. Hos Finnair koster en opgradering til Economy Comfort € 50 pr. vej for voksne og € 25 pr. vej for børn på flyvninger til Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou, Hongkong, Krabi, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore og Xi’an.