RSS

BREAKING NEWS

Kan du gætte, hvor vi oftest flyver hen? Her er lufthavnens Top 10...

Af Kenneth Karskov // Hvor tror du vi oftest rejser hen, når vi stiger ombord på flyet i Københavns Lufthavn? Svaret er hverken New York eller Bangkok, men en stor europæisk hovedstad - kan du gætte hvilken? Københavns Lufthavne har offentliggjort listen m…

Qatar dropper USA-romance

Af Kenneth Karskov // Qatar Airways dropper den planlagte investering i American Airlines. Det kommer ovenpå en kølig modtagelse af planerne fra det amerikanske flyselskabs ledelse og medarbejdere. Det var i slutningen af juni at Qatar udtrykte interesse i…

Her er verdens 15 bedste flyselskaber i 2017

Af Kenneth Karskov // Lille spejl på væggen dér, hvem er det bedste flyselskab i verden her? Kåringer findes der mange af i flybranchen, men den årlige World Airline Awards, som analysefirmaet Skytrax står bag, har efterhånden fået status af, at være flybr…

  • 1
  • 2
  • 3

Flere vælger ‘den lille luksus’

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flere vælger at flyve lidt mere bekvemt på de lange flyvninger til Asien og USA, meddeler Finnair.

For tre år siden lancerede Finnair konceptet “Finnair Economy Comfort”, som er pladserne allerforrest i Economy Class kabinen på de interkontinentale fly Airbus A330 og A350.

Selve sæderne er som udgangspunkt identisk med resten af økonomiklassen, men Economy Comfort pladserne har 8 til 13 cm ekstra benplads. Der er således ekstra plads til knæene, men ikke til albuerne, hvor afstanden til sidemanden er den samme som længere bagude.

Derudover rummer en plads på Economy Comfort en række fordele som støjreducerende hovedtelefoner, bekvemme nakkestøtter, rejsesæt med sovemaske, ørepropper og tandbørste samt prioriteret boarding og hurtig udstigning.

Dermed lægger Finnairs Economy Comfort sig på lige linje med KLMs Economy Comfort og Brussels Airlines “Economy Privilege”. Fælles for disse produkter er, at der er tale om almindelige Economy Class sæder med ekstra benplads.

Dermed adskiller Economy Comfort sig fra Premium Economy hos f.eks. SAS (i form af SAS Plus), Air France og Singapore Airlines, hvor der er tale om en separat kabine på langdistanceflyene med markant bredere sæder, benstøtter, endnu mere benplads samt opgraderet mad og drikke.

Economy Comfort er en mere simpel løsning, men typisk også til en billigere pris. Hos Finnair koster en opgradering til Economy Comfort € 50 pr. vej for voksne og € 25 pr. vej for børn på flyvninger til Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou, Hongkong, Krabi, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore og Xi’an.