Læs 7 nye flyanmeldelser

Af Kenneth Karskov
Tag med ombord på turen med syv forskellige flyselskaber rundt om i verden. Se hvordan passagererne på Lufthansas First Class på A380 bliver behandlet som kongelige, og hvordan et kinesisk flyselskab kan nå at servere varm mad til et helt fly på en flyvning på blot halvanden time.

1.

Lufthansa er et af kun fire flyselskaber i Europa, der tilbyder den ultimative luksusklasse “First Class”. Med kun otte pladser på verdens største passagerfly, Airbus A380, er det et fåtal forundt at sidde på første klasse, hvor der er 1000-kroners champagne i glasset og ægte caviar på tallerkenen. Tag med på turen fra Shanghais Pudong lufthavn til Frankfurt på sæde 1A med Lufthansa. Læs her: Test: Lufthansa på First Class

2.

“Economy Comfort” er KLMs idé om lidt mere luksus end almindelig Economy Class – men uden at prisen stiger astronomisk. Kort fortalt går konceptet ud på, at passagererne i den forreste del af økonomiklassen har ti centimeter ekstra benplads og sidder i en stol, der kan lægges længere tilbage end de almindelige sæder. Det lyder ikke af meget, men det tager lige toppen af ubehaget ved en lang oversøisk flyvetur. Læs her: Test: KLM “Economy Comfort”

3.

Hvor meget luksus er det egentlig muligt at klemme ind i en tre timers flyvetur? Ikke så lidt er svaret, for der er ikke sparet på noget på turen med Turkish Airlines fra København til Istanbul på de dyre pladser. Kom med bag gardinet hos flyselskabet, der flere gange i træk er kåret til Europas bedste af Skytrax. Læs her: Test: Turkish Airlines København – Istanbul på Business Class

4.

Efterhånden har vi vænnet os til, at korte flyvninger er uden servering. I bedste fald kommer der en gratis kop kaffe eller thé på bordet på en europæisk flyvning, men sådan er forholdene ikke for passagererne hos det kinesiske flyselskab Cathay Dragon. Her kan personalet nå at servere varm mad til samtlige passagerer – også på Economy Class – på en halvanden times flyvning fra Xiamen i Sydkina til selskabets hjemmebane i Hong Kong. Læs her: Test: Cathay Dragon fra Xiamen til Hong Kong

5.

Livet på øverste dæk på Emirates’ Airbus A380 er en arabisk prins værdigt: Limousine til lufthavnen, frit flydende champagne under hele flyvningen og en tur i baren i 10 kilometers højde. Læs her: Test: Emirates A380 København – Dubai på Busines Class

6.

Brussels Airlines er Lufthansa gruppens til tider oversete medlem. Det belgiske flyselskab har specialiseret sig i destinationer i Afrika, som få andre selskaber flyver til, og holder et højt niveau på flyvninger til så eksotiske steder som Bujumbura i Burundi, Ougadougou i Burkina Faso og – som her – Kigali i Rwanda. Læs her: Test: Brussels Airlines til Afrika

7.

Qatar Airways flyver to gange dagligt fra København til Doha, og ruten er blevet populær blandt danskere der skal til Mellemøsten samt de som skifter fly i Doha og fortsætter rejsen til Afrika, Asien og Australien. Den sene aftenafgang fra København har både fordele og ulemper, for på denne tid af dagen er der ingen kø i lufthavnen, men ombord på flyet er der ikke mange timer til søvn. Tag med på turen ombord på Qatars Airways’ Boiengs 787 Dreamliner fly på Economy Class. Læs her: Test: Qatar Airways fra København til Doha på Economy Class  


Posted

in

by