Lufthansa siger farvel til det gule haleror

Af Kenneth Karskov
Lufthansa siger farvel til den gule trane på haleroret, og opdaterer selskabets ikoniske design.  Det er første gang i næsten 30 år, at det tyske flyselskab piller ved det ikoniske blå-gule haleror, og dermed et af flybranchens mest kendte bemalinger. Lufthansa betegner selv det fornyede design som et “nyt, moderniseret brand image”, da det afslørede det opdaterede udtryk ved to store events i Frankfurt og München. En Boeing 747-8 (D-ABYA) og en Airbus A321 (D-AISP) er allerede iført de nye farver. Netop A321 flyet var rygtet til København i fredags, men i sidste øjeblik lavede Lufthansa om i planerne og sendte flyet til Berlin. Således må vi endnu vente lidt tid på at se den nye bemaling på dansk jord. Lufthansa ændrer dog ikke mere ved designet end at tranen forbliver på flyet, men den gule farve forsvinder. Tanken er, at denne ændring også skal smitte af på indretningen af nye Lufthansa fly. Tranen kan netop i år fejre 100 års jubilæum, som logo for Lufthansa, der som det eneste flyselskab i Europa kan prale af 5 stjerner.


Posted

in

by