Når Cathay Pacific onsdag d. 2. maj starter med at flyve på strækningen mellem København og Hong Kong er det et af verdens bedste flyselskaber, der dukker op i den danske hovedstad. Flybranchen.dk er derfor fløjet i forvejen for at kunne give dig en forsmag på, hvad du kan forvente af den nye rute. Uanset om du sidder foran eller bagi i flyet – faktisk har Cathay Pacific tre klasser ombord på Københavner-maskinen, nemlig Economy Class, Premium Economy og Business Class – så kan du være sikker på et højt, femstjernet niveau. Det er Asien, når det er bedst, med fri bar, god service og glimrende mad. Cathay Pacific har altid været et fyrtårn i asiatisk luftfart. Det privatejede selskab har hjemme i den pulserende millionby Hong Kong, og selskabet har været i en evig kamp med Singapore Airlines om at være bedst i Asien. De to selskaber har sat overliggeren for asiatisk luftfart i årtier, og indtil Emirates og Qatar Airways for alvor meldte sig på banen, var det altid de to asiatiske selskaber, som de andre i flybranchen matchede deres service op imod. Flybranchen.dk er rejst via London med Cathay Pacific for at kunne sætte sig ombord på det allerførste Cathay Pacific fly til København på onsdag, og rapportere om hvad danske rejsende kan vente sig af det nyeste selskab i Københavns Lufthavn. Og kort fortalt: Det er ikke så lidt.
Smugkig: Det her kan du glæde dig til, når Cathay Pacific lander i CPH
Af Kenneth Karskov
Når Cathay Pacific onsdag d. 2. maj starter med at flyve på strækningen mellem København og Hong Kong er det et af verdens bedste flyselskaber, der dukker op i den danske hovedstad. Flybranchen.dk er derfor fløjet i forvejen for at kunne give dig en forsmag på, hvad du kan forvente af den nye rute. Uanset om du sidder foran eller bagi i flyet – faktisk har Cathay Pacific tre klasser ombord på Københavner-maskinen, nemlig Economy Class, Premium Economy og Business Class – så kan du være sikker på et højt, femstjernet niveau. Det er Asien, når det er bedst, med fri bar, god service og glimrende mad. Cathay Pacific har altid været et fyrtårn i asiatisk luftfart. Det privatejede selskab har hjemme i den pulserende millionby Hong Kong, og selskabet har været i en evig kamp med Singapore Airlines om at være bedst i Asien. De to selskaber har sat overliggeren for asiatisk luftfart i årtier, og indtil Emirates og Qatar Airways for alvor meldte sig på banen, var det altid de to asiatiske selskaber, som de andre i flybranchen matchede deres service op imod. Flybranchen.dk er rejst via London med Cathay Pacific for at kunne sætte sig ombord på det allerførste Cathay Pacific fly til København på onsdag, og rapportere om hvad danske rejsende kan vente sig af det nyeste selskab i Københavns Lufthavn. Og kort fortalt: Det er ikke så lidt.
Når Cathay Pacific onsdag d. 2. maj starter med at flyve på strækningen mellem København og Hong Kong er det et af verdens bedste flyselskaber, der dukker op i den danske hovedstad. Flybranchen.dk er derfor fløjet i forvejen for at kunne give dig en forsmag på, hvad du kan forvente af den nye rute. Uanset om du sidder foran eller bagi i flyet – faktisk har Cathay Pacific tre klasser ombord på Københavner-maskinen, nemlig Economy Class, Premium Economy og Business Class – så kan du være sikker på et højt, femstjernet niveau. Det er Asien, når det er bedst, med fri bar, god service og glimrende mad. Cathay Pacific har altid været et fyrtårn i asiatisk luftfart. Det privatejede selskab har hjemme i den pulserende millionby Hong Kong, og selskabet har været i en evig kamp med Singapore Airlines om at være bedst i Asien. De to selskaber har sat overliggeren for asiatisk luftfart i årtier, og indtil Emirates og Qatar Airways for alvor meldte sig på banen, var det altid de to asiatiske selskaber, som de andre i flybranchen matchede deres service op imod. Flybranchen.dk er rejst via London med Cathay Pacific for at kunne sætte sig ombord på det allerførste Cathay Pacific fly til København på onsdag, og rapportere om hvad danske rejsende kan vente sig af det nyeste selskab i Københavns Lufthavn. Og kort fortalt: Det er ikke så lidt.
by