RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du betale sædegebyret med bonuspoint

Af Kenneth Karskov // Gratis flybilletter, opgraderinger og hotelværelser. Det er mange muligheder for at bruge bonuspoint, men i takt med at de traditionelle flyselskaber er begyndt at opkræve gebyrer for ting, der tidligere var en del af flybillettens pris,…

Nu kommer der lavprisfly mellem Europa og Indien

Af Kenneth Karskov // Det islandske lavprisselskab WOW air har annonceret, at de vil åbne en rute til den indiske hovedstad Delhi. Dermed tager islændingene hul på en ny æra, hvor det bliver muligt at flyve lavpris til verdens største demokrati. Hidtil har…

Når flyselskaber sponserer fodbold... og det stikker af for dem

Af Kenneth Karskov // I sidste måned kunne Qatar Airways meddele, at de bliver ny sponsor for det italienske fodboldhold AS Roma. Dermed kommer flyselskabets navn på maven af de ikoniske bordeauxrøde trøjer indtil sommeren 2021. AS Roma er et af Italiens s…

  • 1
  • 2
  • 3

Når flyselskaber sponserer fodbold… og det stikker af for dem

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

I sidste måned kunne Qatar Airways meddele, at de bliver ny sponsor for det italienske fodboldhold AS Roma. Dermed kommer flyselskabets navn på maven af de ikoniske bordeauxrøde trøjer indtil sommeren 2021.

AS Roma er et af Italiens største hold og ligger pt. på en tredjeplads i den bedste italienske fodboldrække, Serie A, og nåede til semifinalen i årets Champions League.

For Qatar Airways giver sponsoratet fin mening, for selskabet flyver to gange dagligt mellem Doha og Rom, ligesom det også flyver til Milano, Venedig og Pisa. Dertil kommer en ejerandel på 49% af flyselskabet Air Italy, det tidligere Meridiana. Så det mellemøstlige selskab er fuldt engageret i italiensk luftfart, og det bakkes nu op med et fodboldsponsorat.

Qatar Airways er ny sponsor for fodboldklubben AS Roma (foto: Qatar Airways /PR)

Men så kommer vi til det… hvordan får flyselskaberne noget tilbage for de mange millioner, som bliver investeret i sporten? En ting er billetter til kampene, adgang til lounges på stadion og den slags, men sponsoraterne skal jo udnyttes maksimalt.

Ofte går det fint, og er meget smagfuldt lavet, men indimellem stikker det af.

Saudia (tidl. Saudi Arabian Airlines) er det nationale flyselskab i Saudi-Arabien, og de har forsøgt sig med et nyt tiltag ved den hjemlige King Cup. For at tiltrække ekstra opmærksomhed til produktet, har selskabet har fået fremstillet en model af et fly, der er påmonteret fire Business Class sæder.

Denne tingest flyver så op og ned ad langsiden… på skinner. Alt ved det her er for meget af det gode. Hold fast!