RSS

BREAKING NEWS

Nu kommer ruten til “Nordens Venedig”…. i Rusland!

Af Kenneth Karskov // Snart bliver det igen muligt at flyve direkte fra København til en af Ruslands smukkeste byer. "Nordens Venedig" rummer over fem millioner indbyggere og har fået sit tilnavn på grund af byens mange kanaler. Det er det russiske flysels…

Ny rute til Singapore

Af Kenneth Karskov // “Vi holder ord og fortsætter med at ekspandere vores netværk af asiatiske destinationer”, siger Rafał Milczarski, øverste direktør i det polske medlem af Star Alliance, LOT Polish Airlines. Med de ord kan han løfte sløret for flyselskabe…

Største vinterprogram i 94 år

Af Kenneth Karskov // Finnair gør klar til det største vinterprogram nogensinde i flyselskabets 94- årige historie. Den store vintersatsning inkluderer 64 planlagte afgange hver uge til sol og varme i Asien, Nord- og Centralamerika, bl.a. 16 ugentlige afgange…

  • 1
  • 2
  • 3

Test: KLM Cityhopper Business Class på KL1130

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

En række af KLMs afgange fra København til Amsterdam bliver ikke betjent af hovedselskabet KLM, men af datterselskabet KLM Cityhopper. De opererer de små fly i flåden, bl.a. dagens Embraer E190 jetfly.

De færreste passagerer vil være opmærksomme på forskellen, men for servicen betyder det faktisk noget. Af uvisse årsager er maden på KLM Cityhopper reduceret i forhold til moderselskabet, og mens det ikke kan mærkes på Economy, så gør det en forskel på Business Class.

Komfort

Det er fuldstændig samme sæde på Business Class, som i resten af flyet, men her er markant mere benplads. Dine knæ kommer end ikke i nærheden af sædet foran dig.

Normalt er forskellen i komforten, at midtersædet er frit på Business Class i Europa, men på dette fly er der kun to sæder i hver side, så her er intet midtersæde. Dermed kan du sidde lige så klemt som på resten af fly – bortset fra bedre benplads.

Service

Et crew-medlem står i døren og byder entusiastisk alle passagerer velkommen. Business Class passagerer får udleveret en flaske vand som en slags velkomstdrink, og når maskinen er i luften har de travlt med at betjene hele maskinen, hvor alle passagerer får gratis snacks og drikkevarer. Besætningen er i godt humør og yder glimrende service

Underholdning

Det er muligt at downloade en app og hente internationale aviser. That’s it. Som på de fleste europæiske flyvninger er her ingen skærme eller nogen anden underholdning, men denne dag er der en flot blå himmel, så afgangen fra København kunne ikke være smukkere, og dermed er det at kigge ud af vinduet underholdning nok i sig selv.

Mad & drikke

En madkasse bliver udlevet. På afgangen kl. 14.15 fra København bliver der serveret frokost, som består af en grøn salat med gedeost, tomater og lemon-olivenolie, en sandwich og til dessert et lille stykke Schwarzwälder Kirschtorte.

Der er tre slags sandwich at vælge mellem, henholdsvis vegetar club sandwich, laks og flødeost i speltbolle eller pastrami i en ostebolle. I madkassen ligger også plastbestik og en serviet.

Der er fri bar og mulighed for både cava, øl, vin, gin&tonic i rigtige glas samt kaffe i en lille porcelænskop.

Flybranchen.dk var inviteret af KLM