RSS

BREAKING NEWS

A380 reddet - Emirates bestiller 36 fly mere

Af Kenneth Karskov // Emirates køber 20 nye dobbeltdækkerfly og får en option på yderligere 16 eksemplarer af verdens største passagerfly, og dermed kan Airbus holde gang i produktionen af det enorme fly frem til 2029. Der er et nærmest symbiotisk forhold …

Det vrimler med nye USA ruter - og nu kommer tre mere...!

Af Kenneth Karskov // Icelandair har allerede to nye amerikanske destinationer på tapetet i 2018 - Dallas og Cleveland - men nu tilføjer selskabet yderligere tre byer i USA til deres rutenetværk. To af de nye destinationer har Icelandair tidligere fløjet t…

Fra i dag: Større morgenfly til København

Af Kenneth Karskov // Nu kommer der endelig flere sæder på eftertragtede morgenafgang ud af Midtjylland. Flyselskabet DAT har i den seneste tid haft så gode bookingtal på eftertragtede afgange om morgenen fra Midtjyllands Lufthavn til København, så selskabet …

  • 1
  • 2
  • 3

Test: KLM Cityhopper Business Class på KL1130

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

En række af KLMs afgange fra København til Amsterdam bliver ikke betjent af hovedselskabet KLM, men af datterselskabet KLM Cityhopper. De opererer de små fly i flåden, bl.a. dagens Embraer E190 jetfly.

De færreste passagerer vil være opmærksomme på forskellen, men for servicen betyder det faktisk noget. Af uvisse årsager er maden på KLM Cityhopper reduceret i forhold til moderselskabet, og mens det ikke kan mærkes på Economy, så gør det en forskel på Business Class.

Komfort

Det er fuldstændig samme sæde på Business Class, som i resten af flyet, men her er markant mere benplads. Dine knæ kommer end ikke i nærheden af sædet foran dig.

Normalt er forskellen i komforten, at midtersædet er frit på Business Class i Europa, men på dette fly er der kun to sæder i hver side, så her er intet midtersæde. Dermed kan du sidde lige så klemt som på resten af fly – bortset fra bedre benplads.

Service

Et crew-medlem står i døren og byder entusiastisk alle passagerer velkommen. Business Class passagerer får udleveret en flaske vand som en slags velkomstdrink, og når maskinen er i luften har de travlt med at betjene hele maskinen, hvor alle passagerer får gratis snacks og drikkevarer. Besætningen er i godt humør og yder glimrende service

Underholdning

Det er muligt at downloade en app og hente internationale aviser. That’s it. Som på de fleste europæiske flyvninger er her ingen skærme eller nogen anden underholdning, men denne dag er der en flot blå himmel, så afgangen fra København kunne ikke være smukkere, og dermed er det at kigge ud af vinduet underholdning nok i sig selv.

Mad & drikke

En madkasse bliver udlevet. På afgangen kl. 14.15 fra København bliver der serveret frokost, som består af en grøn salat med gedeost, tomater og lemon-olivenolie, en sandwich og til dessert et lille stykke Schwarzwälder Kirschtorte.

Der er tre slags sandwich at vælge mellem, henholdsvis vegetar club sandwich, laks og flødeost i speltbolle eller pastrami i en ostebolle. I madkassen ligger også plastbestik og en serviet.

Der er fri bar og mulighed for både cava, øl, vin, gin&tonic i rigtige glas samt kaffe i en lille porcelænskop.

Flybranchen.dk var inviteret af KLM