RSS

BREAKING NEWS

Endnu mere Turkish Airlines fra København

Af Kenneth Karskov // Turkish Airlines er et selskab, der ofte glider under radaren i Københavns Lufthavn, hvor det er selskaber som Qatar Airways, Emirates, Norwegian og SAS, der ofte stjæler overskrifterne. Det tyrkiske flyselskab udvider dog hele tiden …

Se billederne: Her er den nye Airbus A220

Af Kenneth Karskov // Airbus har navngivet flyfabrikkens seneste skud på stammen. Det nyeste medlem af Airbus familien kommer til at hedde... tadaa... Airbus A220. Der er tale om et passagerfly med plads til mellem 100 og 160 passagerer, og dermed kommer A…

Ny Dreamliner rute til København

Af Kenneth Karskov // ]>Københavns Lufthavn får ny Dreamliner-rute - endda med et helt nyt selskab. Det e…

  • 1
  • 2
  • 3

Kingfisher Airlines: Fakta

  • Written by:

Hvordan er et lille ukendt indisk selskab gået hen og blevet et af verdens bedste flyselskaber? Lad os tage lidt fakta først:

– Stiftet i maj 2005. De kan fejre fem års jubilæum i år.
– Ejet af UB Group, som også står bag Kingfisher øllen.
– Economy Class på de interkontinentale flyvninger med overdådig benplads, kæmpe skærm og høj service. For lige at drage en sammenligning med noget vi kender:

  • Skærmen hos Kingfisher Airlines på Economy Class – også kaldet Kingfisher Class – er lige så stor som skærmen på Business Class hos SAS.
  • Benpladsen hos Kingfisher Airlines er generøse 34″. Det kan kun Thai Airways leve op til, mens SAS og Singapore Airlines ligger på 32″, KLM og British Airways er helt nede på 31″.
  • Selv økonomiklasse passagererne får menukort, tre hovedretter at vælge mellem og en lille toilettaske med tandbørste og flyverbriller. Til sammenligning giver SAS hverken menukort, valg mellem nogen hovedretter eller nogen lille toilettaske.

– Kingfisher First (Business Class): En rød læderstol, der kan trylles om til en 180 grader flad seng med dyne og hovedpude, 17″ fjernsyn og noise-cancelling hovedtelefoner, cocktail bar med høje stole og hvide lædersofaer, Dom Perignon i glasset og så fremdeles.