RSS

BREAKING NEWS

Endnu mere Turkish Airlines fra København

Af Kenneth Karskov // Turkish Airlines er et selskab, der ofte glider under radaren i Københavns Lufthavn, hvor det er selskaber som Qatar Airways, Emirates, Norwegian og SAS, der ofte stjæler overskrifterne. Det tyrkiske flyselskab udvider dog hele tiden …

Se billederne: Her er den nye Airbus A220

Af Kenneth Karskov // Airbus har navngivet flyfabrikkens seneste skud på stammen. Det nyeste medlem af Airbus familien kommer til at hedde... tadaa... Airbus A220. Der er tale om et passagerfly med plads til mellem 100 og 160 passagerer, og dermed kommer A…

Ny Dreamliner rute til København

Af Kenneth Karskov // ]>Københavns Lufthavn får ny Dreamliner-rute - endda med et helt nyt selskab. Det e…

  • 1
  • 2
  • 3

British Airways lancerer ny First Class

  • Written by:

Det er lidt af en satsning, som British Airways kommer med. Flyselskabet er i krise, verdensøkonomien er i bund, og nu kommer briterne så med lidt ny luksus til de bedst betalende passagerer. Her er tale om de få, som er villige til at betale 50.000 for at flyve til New York. En kundegruppe der er blevet mindre og mindre i løbet af det sidste halvandet års tid.

Indtil videre har ét fly fået installeret den nye First Class. Flere vil komme til senere, men det forventes at tage omkring to år før alle fly har fået installeret den nye luksuskabine. De første heldige passagerer har kunnet oplevet den nye First Class på det ene British Airways’ Boeing 777, som er blevet udvalgt til at teste den nye kabine på.

De første meldinger går på, at det er pænt, men ikke overdådigt som hos de mellemøstlige eller asiatiske selskaber. Det vil sige ingen private kabiner, ingen brusebad og ingen guld og glimmer. Derimod klassisk, underspillet britisk elegance. Se evt billeder af den nye First Class her.

Det er kun få selskaber, der har beholdt First Class. De fleste har afskaffet den forreste kabine, og gjort Business Class til deres top-produkt, men for British Airways har den ultimative luksusklasse længe været en guldkalv, som de har tjent mange penge på. I det nuværende marked er sagen dog en anden.

For det første fordi British Airways hidtidige First Class kabine er tilbage fra 1996 og dermed ser en smule umoderne ud sammenlignet med konkurrenterne, og for det andet fordi mange af de bankfolk, der sad på de dyre sæder, er røget i finanskrisen.

Så i London håber de på to ting: At den nye kabine falder i passagerernes smag, og at økonomien vender.