RSS

Transavia: Vil respektere alle regler

  • Written by:

For lige at følge op på Transavias meddelelse om lukning af deres danske operation, så har selskabet sendt nedenstående meddelelse ud. Der har været en del forvirring omkring aflysninger af flyafgange og ombooking, men nu melder det Air France/KLM-ejede lavprisselskabet ud, at de vil “respektere alle regler både i forhold til passagerer og ansatte”.

Er mit fly aflyst eller ej? Det spørgsmål har stået øverst på listen for mange af de passagerer, der har købt billet til en af flyselskabet transavia.coms afgange efter første november. Baggrunden er, at transavia.com i denne uge annoncerede sin intention om at trække sig tilbage fra det danske marked, men indtil videre er ingen fly blevet officielt aflyst. Det skyldes at transavia.com ønsker at leve fuldt op til den danske lovgivning.

– Vi forstår virkelig godt vores passagerers frustration, og vi ville ønske, at vi var i stand til at give mere præcis information. Men når man har en intention om at lukke en forretning i Danmark, så er det ikke tilladt at træffe den endelige beslutning før man har gennemgået en forhandlingsproces med sine medarbejdere. Vi må simpelthen ifølge loven ikke officielt aflyse vores afgange og refundere billetterne til passagererne, før forhandlingerne er overstået, siger Michiel Meijer, CEO i Transavia Danmark.

transavia.com er lige nu midt i forhandlingerne, hvor et af formålene er, at virksomhedens ansatte får en mulighed for at diskutere deres vilkår før en officiel afvikling af virksomheden kan finde sted.
I mellemtiden forsikrer virksomheden om, at alle regler vil blive fulgt til punk tog prikke. Det gælder også EU’s regulativ 261/2004 som Statens Luftfartsvæsen har refereret til i medierne. Regulativet beskriver visse af passagerernes rettigheder, i forbindelse med aflysning af en flyafgang. Indtil videre er de danske forhandlinger ikke afsluttet, men transavia.com vil forholde sig til regulativet så snart der foreligger en afslutning.

– Det er vores intention at lukke vores forretning i Danmark, og hvis vi måtte, så var vi allerede begyndt at refundere passagerernes billetter. Men vi er nødt til at følge lovgivningen både i forhold til vores ansatte såvel som vores passegerer, siger Michiel Meijer.

Så snart forhandlingerne er overstået vil alle passagerer modtage en email fra transavia.com. For at give passagererne så meget information som omstændighederne tillader, så har transavia.com nu lagt en liste over det fly, som selskabet har intention om at aflyse på hjemmesiden www.transavia.com.

Flere nyheder

Billund Lufthavn på jagt efter vild rekord: Vil fordoble passagertallet

Af Kenneth Karskov // Billund lufthavn vil være endnu større og investerer mange hundrede millioner i nye bygninger og anlæg. Det…

Suite med egen dør: Her er British Airways' nye Business…

British Airways har løftet sløret for deres længe ventede nye Business Class. Og det er artige sager, som…

Lufthansa vokser: 10% flere rejsende fra Danmark

Lufthansa gruppen har godt fat i de flyrejsende fra Danmark. I løbet af 2018 steg trafikken med over 10% til…

Norwegian åbner ny dansk indenrigsrute

Af Kenneth Karskov // Norwegian åbner en ny dansk indenrigsrute, når det norske lavprisselskab kaster sig over ruten København-Billund. I forvejen…

Test: easyJet - skrabet, men fint

Af Kenneth Karskov // Flyselskab: easyJet Rute: Berlin Tegel til København Rutenummer: U2 5687 Klasse: Lavpris easyJet er et af Europas originale lavprisselskaber. Hvad der…

Ny rute: Hvor populært er Sri Lanka lige?!?

Af Kenneth Karskov // Sri Lanka er et af tidens hotteste rejsemål, og efterspørgslen på flybilletter til øriget ved Indiens sydlige…