RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Delta introducerer “Economy Comfort”

  • Written by:

Det amerikanske flyselskab Delta blander sig nu i kampen om premium economy kunderne. Delta, der årligt transporterer 160 millioner passagerer, vil i løbet af sommeren 2011 påbegynde modificeringen af Economy kabinen, der gør selskabet i stand til at tilbyde “Economy Comfort”.

Der er nemlig ikke tale om installere en separat premium economy kabine med en opgraderet stol –  som set hos bl.a. Air France, SAS eller British Airways – men derimod om lidt ekstra benplads og lidt mere ‘recline’ til et par rækker ombord på selskabets 160 Boeing 747, 757, 767, 777 og Airbus A330 fly.

Economy Comfort hos Delta

Delta tilbyder 10 cm ekstra benplads på Economy Comfort

Så forskellen på almindelig Economy og Economy Comfort bliver fire tommer (10 cm) ekstra benplads og et sæde der kan lægges 50% mere tilbage. Bortset fra disse to ting, så er sædet identisk med den almindelige Economy stol.

Servicen vil også fortsat være den samme som på økonomi, men passagererne på Economy Comfort vil kunne nyde godt af gratis drikkevarer på hele turen. Normalt skal der betales for alkohol hos Delta, men det slipper Comfort passagererne for, ligesom de også må gå ombord før de ‘almindelige’ Economy Class passagerer.

Det lyder umiddelbart ikke af det helt store. Til gengæld så er prisforskellen heller ikke så stor. Delta vil opkræve et tillæg på 80-160 USD one-way afhængig af strækningen, og det står i skærende kontrast til de meget dyrere premium economy produkter hos SAS, Air France, British Airways, der typisk 70-80% ekstra.

Deltas Economy Comfort er ikke nogen ny idé. SkyTeam kollegaen KLM har en identisk ordning ombord på deres langdistance fly. Nøjagtig samme navn. Og nøjagtig samme features: 10 cm ekstra benplads og 50% ekstra recline.

Delta flyver fra København til New York JFK og i sommermånederne også til Atlanta.