God stil: Air France beklager…

På vej hjem fra Paris i sidste uge røg jeg ind i en længere forsinkelse. Et par timer ekstra i Charles de Gaulle blev det til, så Air France personalet uddelte vouchers til en vand og en sandwich i lufthavnen, og da jeg kommer hjem ligger følgende e-mail i min indbakke:

“We are sorry that your flight on 06/21/2012 was delayed. Please accept our sincere apologies for any inconvenience this may have caused.

The situation you encountered was not in line with the high levels of service we aim to provide. We assure you that we are constantly working to improve flight punctuality.

We appreciate your loyalty and are pleased to inform you that we will credit your Flying Blue account with 1500 Bonus Miles in the next few days.”

Air France Airbus 320
Bip-bip. En sms fortæller, at flyet er forsinket

Se, det synes jeg er god stil. Den kom helt uopfordret, og det smukke er, at den formår at vende en kedelig situation til noget positivt.

Ingen er perfekte

Servicen hedder “Connect” og blev introduceret i foråret 2011, men det er jo først noget der tiltrækker sig opmærksomhed, når tingene går galt.

“Ingen er perfekte, og det sker for alle flyselskaber, at et fly bliver forsinket, aflyst, eller at en passager bliver stresset, når vedkommende opdager, at vi har ændret deres gate”, fortæller Vincent Audusseau, Country Manager i Danmark for Air France KLM.

Undervejs havde jeg fået både sms’er og mails omkring forsinkelsen, og det er en del af den automatiserede service for alle kunder, som har tilføjet mobilnummer eller emailadresse inde på til bookingen inde på flyselskabets hjemmeside.

“Vores kunders mest værdifulde aktiv er tid. Vi gør altid vores bedste for at være punktlige og ankomme til vores destination på det aftalte tidspunkt, men vi håber at det her kan hjælpe dem”, slutter Vincent Audusseau.

I det her tilfælde var det ikke bare en hjælp undervejs, men også et lille plaster på såret ovenpå et par timers forsinkelse. Det er den bedste reklame “Connect”-systemet kan få.


Posted

in

by

Tags: