Qatar Airways’ strategi: Ruter til underetablerede markeder

Qatar Airways fortsætter strategien med offensivt at fokusere på underetablerede markeder. Det har bl.a. givet ruter til Erbil og Bagdad i Irak, Zagreb i Kroatien og Yangon i Myanmar (tidl. Burma).

Nu er det Afrikas tur til at blive indlemmet i fartplanen hos Qatar Airways. For nylig lancerede selskabet daglige forbindelser mellem Doha og Kigali, hovedstaden i Rwanda. Den 25. juli introducerer Qatar Airways daglige flyvninger til Kilimanjaro, flyselskabets anden destination i Tanzania.

Qatar Airways sætter kurs mod Afrika

Den 15. august starter ruten til Mombasa, som bliver den anden destination i Kenya. Sidste år introducerede flyselskabet to nye ruter i Afrika – Benghazi i Libyen og Entebbe i Uganda.

Dårlige flyforbindelser, men stort potentiale

Den 31. oktober starter Qatar Airways med at flyve tre gange om ugen til Maputo, Mozambique. Den tidligere portugisiske koloni i det sydlige Afrika bliver Qatar Airways fjerde nye destination i Afrika i 2012.

Mozambique er endnu et eksempel på Qatar Airways strategi med ruter til destinationer med dårlige flyforbindelser, men med stort potentiale.

”Vi har et klart fokus på at begynde at flyve til underetablerede markeder i verden. Med introduktionen af Maputo har vi nået endnu et mål i dette arbejde. Mozambique er et godt eksempel på et marked, der har et stort potentiale”, siger  Akbar Al Baker, CEO for Qatar Airways.

Qatar Airways flåde vil i 2013 bestå af 120 fly og have et globalt netværk med 120 destinationer.


Posted

in

by