I sensommeren 2003 fløj Concorden for sidste gang. I en verden hvor tingene ellers går hurtigere og hurtigere er det snart ti år siden, at mennesket fløj til New York med to gange lydens hastighed. I dag ligger vi og roder rundt et stykke under lydens hastighed, så i stedet for 2200 km/t så fedter vi rundt omkring de 8-900, og forklaringen er simpel: Det er det mest økonomiske! Deri ligger også forklaringen på Concordens endeligt. Selvom flyvet var omgærdet af en enorm prestige, så var den dyr at have i flåden. Der var kun to selskaber, der havde Concorde i flåden, henholdsvis Air France og British Airways, og de baksede med høje udgifter til vedligehold, personale og drift.

Sidste tur med Concorde
Af Kenneth Karskov
I sensommeren 2003 fløj Concorden for sidste gang. I en verden hvor tingene ellers går hurtigere og hurtigere er det snart ti år siden, at mennesket fløj til New York med to gange lydens hastighed. I dag ligger vi og roder rundt et stykke under lydens hastighed, så i stedet for 2200 km/t så fedter vi rundt omkring de 8-900, og forklaringen er simpel: Det er det mest økonomiske! Deri ligger også forklaringen på Concordens endeligt. Selvom flyvet var omgærdet af en enorm prestige, så var den dyr at have i flåden. Der var kun to selskaber, der havde Concorde i flåden, henholdsvis Air France og British Airways, og de baksede med høje udgifter til vedligehold, personale og drift.
I sensommeren 2003 fløj Concorden for sidste gang. I en verden hvor tingene ellers går hurtigere og hurtigere er det snart ti år siden, at mennesket fløj til New York med to gange lydens hastighed. I dag ligger vi og roder rundt et stykke under lydens hastighed, så i stedet for 2200 km/t så fedter vi rundt omkring de 8-900, og forklaringen er simpel: Det er det mest økonomiske! Deri ligger også forklaringen på Concordens endeligt. Selvom flyvet var omgærdet af en enorm prestige, så var den dyr at have i flåden. Der var kun to selskaber, der havde Concorde i flåden, henholdsvis Air France og British Airways, og de baksede med høje udgifter til vedligehold, personale og drift.
by