RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber i 2018

Af Kenneth Karskov // Singapore Airlines er verdens bedste flyselskab anno 2018. Flyselskabet topper en liste af 100 selskaber, som analysefirmaet Skytrax har udarbejdet på baggrund af feedback fra 19 millioner rejsende over en 10 måneders periode. Denne l…

Endnu mere Turkish Airlines fra København

Af Kenneth Karskov // Turkish Airlines er et selskab, der ofte glider under radaren i Københavns Lufthavn, hvor det er selskaber som Qatar Airways, Emirates, Norwegian og SAS, der ofte stjæler overskrifterne. Det tyrkiske flyselskab udvider dog hele tiden …

Se billederne: Her er den nye Airbus A220

Af Kenneth Karskov // Airbus har navngivet flyfabrikkens seneste skud på stammen. Det nyeste medlem af Airbus familien kommer til at hedde... tadaa... Airbus A220. Der er tale om et passagerfly med plads til mellem 100 og 160 passagerer, og dermed kommer A…

  • 1
  • 2
  • 3

KLM: 150 kroner for ekstra benplads

  • Written by:

Konceptet er simpelt og kendt fra KLM’s langdistanceflyvninger: Betal lidt ekstra og få lidt ekstra benplads.

Sædet, maden, servicen og alt andet er det samme som i resten af Economy Class kabinen – forskellen er, at Economy Comfort sæderne har ni cm ekstra benplads og sædet kan lægges mere tilbage.

Den idé har KLM haft held med på de oversøiske flyvninger, og nu breder den sig til de korte europæiske flyvninger. Economy Comfort bliver lanceret på alle europæiske flyvninger med KLM’s Boeing 737 fra d. 1. december 2012.

Merpris 150 kroner

For en merpris på mellem 150 og 220 danske kroner pr. vej er det muligt at opgradere til Economy Comfort, og den nøjagtige pris afhænger af længden på ruten, og der gives rabat til statusmedlemmer af KLM’s bonusprogram Flying Blue.

Merprisen på 20 til 30 EUR giver fire konkrete fordele:
– Ni centimeter ekstra benplads
– 40% mere recline
– stik til computeren
– Plads forrest i flyet, så du er blandt de første som kommer ud

Booking af Economy Comfort sæderne sker på KLM’s hjemmeside, under “Manage My Booking” eller på self service check-in automaterne i lufthavnen.

Flyselskaberne vender hver en sten

Spørgsmålet er naturligvis, hvor mange der er villige til at 150 og 220 danske kroner ekstra for lidt mere benplads på en flyvning til Amsterdam på lige over en time?

Det giver fint mening med ekstra benplads på de lange flyvnigner, men vil det slå an på de korte ruter?

Det bliver spændende at følge, for der skal ikke være tvivl om, at der vil komme flere af denne slags initiativer fra flyselskaberne. I øjeblikket hver en sten for at finde nye måder at tjene penge på i en presset branche, og 150 kroner ekstra skæpper også i kassen.

Af Kenneth Karskov