Kina bliver spået til at være stedet for luftfartens helt store boom de næste år. Her vil flytrafikken vokse eksplosivt efterhånden som kineserne får flere penge mellem hænderne, og skal man have en bid af kagen, så gælder det om at bide sig fast i markedet nu. Det er naturligvis ikke gået det tre store luftfartsalliancers næse forbi, så de prøver hver især at lokke de kinesiske flyselskaber indenfor i varmen, og den kamp har indtil videre haft en klar vinder: SkyTeam. [caption id="attachment_3532" align="alignright" width="300" caption="Xiamen Airlines har 15 millioner passagerer årligt"][/caption] Det bliver der heller ikke lavet om på foreløbig, for nu har SkyTeam – med bl.a. KLM, Air France og Delta – netop optaget endnu et kinesisk medlem, Xiamen Airlines. Det er alliancens fjerde kinesiske medlem.
SkyTeam sætter sig på Kina
Af Kenneth Karskov
Kina bliver spået til at være stedet for luftfartens helt store boom de næste år. Her vil flytrafikken vokse eksplosivt efterhånden som kineserne får flere penge mellem hænderne, og skal man have en bid af kagen, så gælder det om at bide sig fast i markedet nu. Det er naturligvis ikke gået det tre store luftfartsalliancers næse forbi, så de prøver hver især at lokke de kinesiske flyselskaber indenfor i varmen, og den kamp har indtil videre haft en klar vinder: SkyTeam. [caption id="attachment_3532" align="alignright" width="300" caption="Xiamen Airlines har 15 millioner passagerer årligt"][/caption] Det bliver der heller ikke lavet om på foreløbig, for nu har SkyTeam – med bl.a. KLM, Air France og Delta – netop optaget endnu et kinesisk medlem, Xiamen Airlines. Det er alliancens fjerde kinesiske medlem.
Kina bliver spået til at være stedet for luftfartens helt store boom de næste år. Her vil flytrafikken vokse eksplosivt efterhånden som kineserne får flere penge mellem hænderne, og skal man have en bid af kagen, så gælder det om at bide sig fast i markedet nu. Det er naturligvis ikke gået det tre store luftfartsalliancers næse forbi, så de prøver hver især at lokke de kinesiske flyselskaber indenfor i varmen, og den kamp har indtil videre haft en klar vinder: SkyTeam. [caption id="attachment_3532" align="alignright" width="300" caption="Xiamen Airlines har 15 millioner passagerer årligt"][/caption] Det bliver der heller ikke lavet om på foreløbig, for nu har SkyTeam – med bl.a. KLM, Air France og Delta – netop optaget endnu et kinesisk medlem, Xiamen Airlines. Det er alliancens fjerde kinesiske medlem.