Europas syvende største flyselskab, airberlin, havde trommet tysk og europæisk pressen sammen i hovedkvarteret i Berlin for præsentere selskabets fremtidsplaner. Og der skal satses, var meldingen. “Det bliver ofte sagt at airberlin sparer. Faktik investerer airberlin”, fortæller Paul Gregorowitch, kommerciel direktør i airberlin. Han hentyder til den svære tid airberlin har været igennem med blodrøde tal, der har krævet at forretningen er blevet skåret til. “Vi introducerer en ny Business Class, en ny Economy Class, ny catering og lounges”, fortæller han, og bliver suppleret af airberlins administrerende direktør, Wolfgang Wolfgang Prock-Shauer, der slår fast at ambitionerne er til at få øje på.
På niveau med de bedste mellemøst-selskaber
“Vores mål er at komme op på niveau med Etihad”, siger han. Det emiratiske flyselskab Etihad ejer 29% af airberlin og er almindelig anerkendt for service i verdensklasse. Således er airberlins nye Business Class kabine identisk med den som Etihad har på deres fly. De nye Business Class stole vil da også sende Tysklands næststørste flyselskab helt op i den europæiske superliga hvad Business Class angår. Economy Class kabinen har også fået et ordentligt løft, og alle passagerer har nu egen skærm med 200 timers underholdning. De nye kabiner vil man i begyndelsen kunne opleve på selskabets ruter til Abu Dhabi (Etihads hjemmebane i Emiraterne) og til New York. Efterhånden som installationen af de nye kabiner skrider frem, vil de kunne findes på flere og flere af selskabets langdistance-ruter.






