RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Russisk flyselskab med ekstrem luksus

Af Kenneth Karskov

Rusland er i sandhed et ekstremernes land. Det understreges af det russiske flyselskab Transaero, der sætter helt nye standarder for komforten ombord på en Boeing 737-800.

Transaero er Ruslands næststørste – og privatejede – flyselskab, og de indfører nu en decideret første klasse i form af “Imperial Class” på flyene til de kortere ruter til bl.a. London og Paris.

Det russiske flyselskab gør plads til fire brede stole, der alle kan trylles om til en flad seng, og samtidig skruer de op for forplejningen til Imperial Class passagererne, som vil blive leveret af den prestigefulde restaurant Pushkin i Moskva.

First Class er normalt forbeholdt de store maskiner, der flyver på tværs af kontinenter, og normalt ikke set på mindre fly, der primært bruges på de kortere ruter. Således har ingen af Transaeros konkurrenter et servicetilbud som kan matche dette.

3 klasser på de korte ruter

Imperial Class vil være tilgængelig på ruterne fra Moskva til London, Paris, Tel Aviv, Paphos, Astana og Almaty, og nok vil andre selskaber kunne tilbyde Business Class på disse ruter, men også denne kamp er Transaero klar til at tage.

I tillæg til de otte ypperlige Imperial Class sæder vil flyet også blive indrettet med otte Business Class sæder. Ikke som Business Class hos de fleste europæiske flyselskaber med Economy Class sæder og et frit midtersæde, men som “rigtige” Business Class stole med to i hver side af kabinen.

Til allersidst er der også blevet plads til 132 Economy Class passager i den bageste del af flyet, så alle – uanset pengepung – kan finde et produkt, der matcher pengepungen.

Transaero Business Class kabine Boeing 737-800

Transaeros Business Class på Boeing 737-800