SAS revolutionerer Eurobonus

Af Kenneth Karskov
Eurobonus får en ordentlig overhaling i disse måneder, og fra april vil SAS byde på en række nyt tiltag. Blandt nyhederne er et nyt niveau for de som rejser allermest: EuroBonus Diamant. “Lanceringen i dag er kun begyndelsen på en langsigtet strategi om at positionere og differentiere SAS i en ekstrem konkurrencesituation, og vi vil give medlemmerne mærkbare forskelle,” fortæller Eivind Roald. Udover det nye Diamant-niveau bliver der også indført flere fordele for Guld-kort kunderne, som fremover kan medbringe to stk. ekstra bagage, får øget tilgængelighed for bonusrejser og får muligheden for at forære et sølvkort væk. Niveauet for sølv-medlemskab af Eurobonus bliver samtidig sænket, så der blot kræver 5 tur/retur-rejser at kvalificere sig. Som gulerod får Sølv-medlemmerne adgang til lounge og Fast Track i udvalgte perioder, dvs. jul og sommer. “Historisk har vi belønnet loyalitet fra vores kunder med point som præmie, men fremover skal kunderne forvente at få SAS loyalitet og dermed en merværdi, som er unik,” siger Eivind Roald, koncerndirektør for salg og marked, SAS. Eurobonus blev etableret efter amerikanske forbillede i 1992 og tæller i dag 3,2 millioner medlemmer, og i de mere end tyve år programmet har eksisteret, er det gået fra at være et rendyrke flybonusprogram til også at omfatte bonus for shopping, forsikring og abonnementer. Det nye EuroBonus træder i kraft fra april 2014.


Posted

in

by