RSS

BREAKING NEWS

Ekstra fly over jul og nytår

Af Kenneth Karskov // Emirates indsætter ekstrafly for at hamle op med efterspørgslen fra solhungrende danskere, der vil til Asien over jul og nytår. For mens en stor del af nationen har travlt med at tilberede and og lave risalamande, så er der nogle som …

Nu kan du flyve til Beirut året rundt

Af Kenneth Karskov // Middle East Airlines forlænger sommerruten fra København til Beirut, så flyvningerne fortsætter hele vinteren med. Planen var ellers at lukke ruten ned i de kolde vintermåneder, men Middle East Airlines - ofte kaldet "MEA" - har fået blo…

Finnair lancerer helt ny Premium Economy

Af Kenneth Karskov // Finnair vil introducere en helt ny kabineklasse på selskabets langdistancefly. Fra slutningen af næste år, vil passagererne på de finske fly kunne sætte sig til rette i en separat Premium Economy kabine, som bliver en mellemting mellem E…

  • 1
  • 2
  • 3

Ryanair åbner i København

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Efter flere års tilløb sker det endelig: Ryanair placerer et fly i Kastrup og starter ruter fra Københavns Lufthavn til London, Milano og Warszawa d. 26. marts 2015.

Ryanair lover flere ruter fra København ved udgangen af næste år, når selskabet placerer yderligere tre fly i deres nye københavnske base.

Ryanair har tidligere primært benyttet sig af sekundære lufthavne, og derfor haft ruter til og fra Malmø – der i begyndelsen blev præsenteret som “Copenhagen East” – i stedet for til Kastrup.

Til sekundære lufthavne

Ryanair har dog ændret på den strategi og begynder at søge trafik i de store hovedlufthavne. I forlængelse af den strategi lukker Ryanair de sidste ruter fra Malmø og skifter til Københavns Lufthavn.

Det hører dog med til historien, at Ryanair nok flyver fra Kastrup, men det bliver ikke til hovedlufthavnene i hverken London, Milano eller Warszawa.

London-ruten vil gå til Luton lufthavnen, mens Milano ruten lander i Bergamo (BGY) og ikke i en af de to Milano lufhavne Malpensa (MXP) eller Linate (LIN). Ligeledes vil Warszawa ruten gå til lavprislufthavnen Modlin (WMI), og ikke til Warszawas Chopin lufthavn.

Ryanair transporterer årligt over 80 millioner passagerer, og ruterne fra København forventes at bidrage med en million passagerer årligt.

Ryanair vil benytte CPH Go terminalen, som i dag fortrinsvis bliver brugt af konkurrenten easyJet. Dermed kommer de to lavprismastodonter til at stå side om side i Københavns Lufthavn.