easyJet lancerer loyalitetsprogram

Af Kenneth Karskov
Faste kunder skal belønnes for deres loyalitet. Det er indgroet tankegang hos de traditionelle flyselskaber som SAS, Lufthansa og British Airways, men nye toner fra Europas næststørste lavprisselskab easyJet. Det er dog ikke det store easyJet på nuværende tidspunkt afslører omkring programmets indhold. Fordelene lyder “øget fleksibilitet ved bookinger, prisgaranti og telefonisk rådgivning”. “Da vi sammensatte vores prøveprogram, tog vi udgangspunkt i vores kunders ønsker og skræddersyede programmets tilbud efter, hvad de vægter højest. Modsat traditionelle loyalitetsprogrammer, som måles på kilometer, giver vores program kunderne værdi med det samme og er samtidig nemt at styre,” siger Carolyn McCall, easyJets administrerende direktør.

Ikke som EuroBonus eller andre bonusprogrammer

Traditionelle bonusprogrammer – som SAS Eurobonus – er indrettet på den måde, at jo mere en passagerer flyver, des flere fordele. De flittigste kunder får adgang til lounge inden afgang samt mulighed for at medbringe mere bagage. Samtidig har programmerne opsparing af gratis flyrejser som omdrejningspunkt. Det skal ikke være tilfældet hos easyJet. Ifølge presseforlydende skal f.eks. prisgarantien handle om, at ultra-loyale kunder, der pr. automatik vælger easyJet hver gang, får refunderet forskellen, hvis konkurrenterne mod forventning skulle være billigere. easyJet har i forvejen det såkaldte Plus-program, som koster 149 britiske pund (ca. 1.400 danske kroner) til gengæld for en række fordele som ubegrænset sædevalg, særskilt bagagedrop og speedy boarding. I 2015 udvides Plus programmet også med fast track igennem sikkerhedskontrollen i de største lufthavne.


Posted

in

by