RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Emirates’ brandværdi: 43 milliarder

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flyselskabet Emirates er for første gang med på top 200 over over verdens største brands, viser ”2015 Brand Finance Global 500”-rapporten, som blev udgivet i denne uge.

Det er fjerde år i træk, at Emirates klatrer op af listen. Nu er flyselskabet nummer 196 på listen, hvilket er en fremgang på 38 pladser på blot 12 måneder. Emirates’ anslåede brandværdi er vokset mere end 21% til 43 milliarder danske kroner. Flyselskabet bevarer dermed sin position som det mest værdifulde brand flybranchen.

“Vores mål er at blive et af verdens førende livsstilsbrands og gøre Emirates-navnet synonym med rejser og oplevelser,” siger Sir Tim Clark, President Emirates Airline.

Verdens mest værdifulde blandt flyselskaber

“Brandværdien på 6,6 milliarder dollars gør Emirates’ brand til verdens mest værdifulde blandt flyselskaber. Emirates’ omfattende sportssponsorater og globale rutenetværk gør brandet kendt i hele verden. Men det er Emirates’ ekstraordinære service og pålidelighed, der virkelig underbygger brandet,“ kommenterer David Haigh, Brand Finance CEO.

I 2014 markerede Emirates rekordmange lanceringer af A380-ruter med 10 nye ruter, hvilket bringer antallet af destinationer i netværket op på 145 destinationer, fra Guangzhou til Buenos Aires, der spænder over seks kontinenter. I 2015 opererer flyselskabet med i gennemsnit 3.500 flyvninger om ugen.